dinsdag 1 oktober 2013

Terug van weggeweest.

Lieve allemaal,

Eindelijk weer eens een berichtje van mij.
Ik heb besloten om mijn blog weer op te pakken.
Na een heerlijke zomer, zitten we nu in een heerlijke herfst!
Het lijkt maar mooi weer te blijven. Zo af en toe een dagje met regen.
Maar we hebben al weken heerlijk weer.
Jeetje wat is dat genieten. We hebben veel buiten gezeten.
En zijn nu alles weer winter klaar aan het maken.
Planten afdekken, tuinset opruimen enz enz.

En heb ik nog zitten handwerken deze zomer?
Nee, helemaal niets! Dat is wel heel erg vreemd voor mijn doen,
maar ik kon me er niet toe zetten.

We hebben Larissa en haar vriend twee keer verhuisd.
Ze zijn gaan samenwonen in Trondheim. Hun eerste studentenplekje
daar hebben we maar 1 maand gewoond.
Het was er erg vochtig en de zwarte schimmel zat al achter de bank en het bed.
Nu hebben ze gezellige kamers vlak bij school, dus dat is helemaal geweldig!
Even naar Ikea geweest om wat meubels te kopen.
En ze zitten er weer erg gezellig bij!
Lekker warm en geen vocht!!

Dus daar zijn we mee bezig geweest.

Ook was het voor Aurora en mij een druk wedstrijd seizoen met Calvados.
Aurora's nieuwe paard. Ja, ze heeft hem gekocht.
Ze is zo blij dat dit talentvolle paard op haar pad is gekomen!
Veel wedstrijden gewonnen op hoog niveau (Z2).
En inmiddels zijn ze kampioen van de gemeente Oppland!
Aurora heeft nog geen aanhanger rijbewijs (gaat ze binnenkort halen).
Dus heb ik heel wat kilometertjes erop zitten.
Nu gaan we verder met trainen, want het wedstrijd seizoen is een beetje voorbij.
Daarvoor moeten we nog wel elke avond met trailer en paard naar beneden
voor een rijbak. Binnenkort hopen we onze eigen rijbak te hebben.
Bovendien is Aurora bezig haar eigen paardenbedrijf op te zetten.
Ze geeft al heel veel meisjes les, naar alle tevredenheid!
Aankomend weekend gaat ze de cursus voor dressuur jury deel 2 doen.
Hopen dat ze dat ook weer mag halen.

Het gaat hier gewoon lekker! Zo veel om dankbaar voor te zijn!
Dus ik ga binnenkort  ook weer alles lezen bij jullie!
Want wat zal ik veel gemist hebben!
Tot gauw dan maar en hieronder nog wat foto's!

Liefs, Juliëtte


Het studenten paleisje van Larissa en haar vriend.


Aurora tijdens een van haar wedstrijd proeven.

Foto: Frida Jacobsen. Aurora helemaal rechts. Drievoudig kampioen van de gemeente Oppland in de Z2.


 

dinsdag 3 september 2013

Hallo lieve allemaal!!
Ik ben er nog hoor! Alles is goed hier!!
We genieten nog even van een heerlijk nazomer!
Want wat hebben we een mooie zomer gehad!
Ik kom snel weer bij jullie langs!
Tot gauw!!



 

vrijdag 28 juni 2013

Dagje op stap.

Lieve allemaal,


Vandaag laat ik jullie wat foto's zien die ik genomen heb, toen we een dagje
zijn gaan rondkijken hier in de omgeving.
Ik wilde de ravage van de  modderstromen wel eens van dichtbij zien.
Dus bij deze nog wat foto's!
Ik wens jullie een heel fijn weekend!

Liefs,     Juliëtte


Normaal is dit een rustig riviertje, maar door de hevige regenval ziet het er weer wild en troebel uit.


Aan het eind van deze foto, zie je de brug waar de eerste foto genomen is,
De bomen laten zien waar de modderstroom zich een weg naar beneden
heeft gebaand.




Op weg naar het open lucht theater Fryajuvet. Dit is een stukje oude bos.
                       Dat kan je wel zien aan de grote van de sparren.




Beneden zie je de tribune, of wat er van over is.
Het water stond zo hoog, je ziet de dode boomstammen nog liggen

Normaal worden hier toneel en muziek uitvoeringen gegeven en stroomt
er een  rustig watervalletje op de achtergrond..
Nu staat het vol met water en zijn uitvoeringen voorlopig niet meer mogelijk.

Het is hier al weer een week, grijs en grauw.

En hier heb je dan zo'n modderstroom. Alles is compleet weggespoeld.
                 De volgende foto's laten de weg van de modderstroom naar beneden zien.

Alles word meegesleurd, incl. stukken weg en relingen.

En dan is de weg....weg!

En zo vind het water een weg naar beneden.

Het eerste wat je hoort zijn de knappende bomen.
Vertelde iemand die het van dichtbij meemaakte
Weer onderweg in de auto.Een ruïne van een oud huis. 

Stukken bos compleet weggespoeld.



 
Daar waar levende  bomen het niet redden,
weet een oude boomstam zich nog staande te houden.




Fryajuvet in betere tijden. Bron: GD.no




Geen opmerkingen:

Een reactie posten