zaterdag 22 december 2012

NOSTALGISCHE KERSTVERHALEN

Jaren geleden vond ik dit oude kinderboekje.
Een eerste druk uit 1939.
Vol oude kerst verhaaltjes, voor kinderen weliswaar,
maar zo leuk om te lezen!


Elk jaar haal ik dit boekje weer uit onze boekenkast, om er weer
even in te lezen.
Om even te denken aan degene die dit boekje als kind gelezen hebben.
En net als ik, naar de mooie prentjes gekeken hebben.




Heel even ervaar ik dan hoe het vroeger geweest moet zijn.
Eenvoudig, maar de boodschap blijft altijd hetzelfde!
Maar wat een roerige tijden braken er na de uitgave van dit boek uit!
Hoeveel kinderen zullen er in de oorlog dit boekje gelezen en
gekoesterd hebben?

Van schrijfster, C E  Posthast Gimberg.
Op internet vond ik de vierde druk, met aanvullende verhalen.
Wie dit boekje lezen wil kijk hier :

http://www.geheugenvannederland.nl/?/zoom/index/&language=en&i=http%3A%2F%2Fresolver.kb.nl%2Fresolve%3Furn%3Durn%3Agvn%3AGBR02%3A089550633%26count%3D78


Veel plezier met het lezen van dit boekje!

Liefs, Juliëtte 

donderdag 20 december 2012

KERSTBOOM

Zoals beloofd een kiekje van onze kerstboom in vol ornaat.
Het hele gezinnetje is compleet en we hebben zo veel lol samen.
Helaas zitten we allemaal een beetje in de lappenmand.
Marcel heeft een flinke bronchitis en ik voel ook wat opkomen.
Larissa had buikgriep en Aurora kwam ook met een flinke
luchtweginfectie terug uit Nederland.
Gelukkig zijn we niet ziek genoeg om ons bedje in te gaan.
We hebben  genoeg tijd om lekker even uit te zieken.
Niets te moeten, niets te hoeven. En dat doen we dan ook.
De paarden waren ook weer erg blij de meisjes te zien.
Hoi, dan mogen we weer een ritje in het bos maken!

Ik wil bij deze ook weer even zeggen hoeveel ik geniet
van jullie blogs! Vol Kerst creativiteit!
Een bron van inspiratie en gezelligheid!
En natuurlijk niet te vergeten, jullie lieve reacties op
mijn blog!

Tot gauw!
Liefs, Juliëtte



Kerstbomen laten zich moeilijk op de foto zetten.
Hoofdkleuren zijn rood, groen, wit, zilver en goud.
Ik moest echt een nieuw licht setje kopen.
Jammer dat de kleur blauw er in zit.
Volgend jaar toch maar witte lichtjes.

Dit molentje is echt al heel erg oud.
Is nog van mijn oma ,van vaders kant, geweest.

Deze kocht mijn vader toen ik heel erg jong was.
Deze hing elk jaar in onze kerstboom en mag nu ook niet ontbreken.

Nog zo'n oudje.

En deze heb ik zelf gemaakt, een aantal jaren geleden.
 

zondag 16 december 2012

Volop Kerstsfeer

Het sneeuwt hier al een paar dagen, hele grote vlokken.
Er ligt al een heel dik pak!
Bovendien is onze oudste dochter Aurora,
gisteren thuisgekomen uit Nederland.
Na een vlucht met een uur vertraging heeft ze 's nachts
nog even in een hotel moeten overnachten.
Maar gisteren kwam ze met de trein hier aan!
Wat een feest!!
Morgen komt ons andere schatje thuis!
Dus is het gezin voor twee weken weer even compleet!
Jullie begrijpen wel dat de Kerstsfeer er bij ons dubbel in zit!
Vanmorgen hebben Marcel en Aurora de Kerstboom uit het
bos gehaald!
Wat een plaatje is het!
Wel wat groot, maar als je zo tussen die duizenden bomen
een boompje moet gaan zoeken, dan zien
ze er vaak kleiner uit!
De boom staat nu in de huiskamer en
ik ga hem straks versieren, samen met Aurora!

We zijn dus heel wat aan het bijkletsen.
Ik lees daarom wel al jullie blogs, maar kan niet altijd reageren.
Weet wel dat ik enorm geniet van al jullie reacties en berichten!
Nu laat ik jullie, hoop ik, nog even genieten van wat foto's!

Tot gauw maar weer!!

Veel liefs, Juliëtte







Dit koekmannetje heb ik vorig jaar gemaakt evenals onderstaand sneeuwmannetje.


Klaar om te versieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten