vrijdag 23 maart 2012


ZONSONDERGANG

Wat een heerlijk voorjaarsweer! De sneeuw is bijna weg!
Dit is genieten met volle teugen. Lekker koffie gedronken buiten!
En lekker buiten bezig geweest. De hele dag!  Even de schuur opgeruimd.
Want dat was na de winter wel weer nodig!
Alle boodschappen zijn binnen voor het weekend, dus het genieten kan beginnen!
We hebben gelijk potgrond gekocht voor het voorzaaien van groenten en plantjes.
Want dat moet nu snel gaan gebeuren.
Ik hoop dat jullie allemaal ook erg gaan genieten van dit uitzonderlijk warme
lentezonnetje!
De zonsondergangen liegen er niet om!
Het gaat vast morgen weer een mooie dag worden!


Fijn weekend! Liefs, Juliëtte












donderdag 22 maart 2012


SHABBY EI





Vandaag is het zonnetje achter de wolken verdwenen!
Nou ja, dan gaan we maar binnenshuis aan het werk.
Larissa is gezellig thuis! Ze is een dag vrij van school i.v.m. examen.
Gisteren nog even met Aurora gesproken en ze is voorlopig aangenomen
voor een half jaar! Daarna ziet ze wel verder!
Spannende tijden hoor!

Natuurlijk kon ik gisteren weer eens niet stilzitten
en heb ik dit Shabby ei gemaakt.
Nu stond er natuurlijk wel een leuke afbeelding op het ei,
maar deze had ik al. Dus dan maar wat anders verzinnen.
Ik had nog oud muziek papier, gekocht in Nederland bij een
rommelschuur.
Twee, al kapotte vellen, in stukjes gescheurd en met decoupage lijm
op het ei geplakt.
Daarna nog een keer afgelakt.
Leuk plaatje uitgezocht en deze ook met lijm opgebracht.
Van ongebleekt katoen (dun) een strik gemaakt en
met  het lijmpistool vastgezet.
Wat bloemetjes erop, wat geplozen sisal touw en
als laatste een mooie knoop!
En klaar is je Shabby ei.
Heb je nu geen oud muziek papier print dan wat uit op de printer.
Werk dan wel snel met de decoupagelijm anders gaat het doorlopen.
Het plaatje wat ik heb gebruikt, komt ook uit de printer.













 

dinsdag 20 maart 2012


De lente is weer terug!




ZONSOPGANG

Als de lucht rood kleurt en de vogels zijn al op,
Als de ganzen kwetteren en de wereld staat op zijn kop.
Als de zon verschijnt en de wereld ontwaakt,
Voel ik dat dat me van binnen raakt.
Dan denk ik aan de mensen duizenden jaren geleden,
Die ook al naar de zon keken daar beneden.
Die dit ontzettend mooie wonder ook al zagen,
En die nog vol zaten met allerlei vragen.
Nu duizenden jaren verder, nu ik hier ook naar kijk,
Bij het ontwaken van het dierenrijk,
Voel ik me verbonden met diegenen,
Die erbij waren toen de oranje tinten van de zon,
Duizenden jaren geleden ook al verschenen.



Gelukkig, vandaag weer een dag volop zon!  Heerlijk buiten geweest!
En even de paaseieren afgehaakt. Naar een idee van Valerie.http://atelier-valerie.blogspot.com/2012/03/patroon-paasei.html.
Wat bloemetjes erop en klaar weer. En zo heb ik met mijn hartjes
en opgepimpte paaseieren toch weer een nieuwe paassfeer in huis.
Nu heb ik nog een aantal van die grote eieren.
Daar heb ik ook wel weer een leuk idee voor.


Met Aurora gaat het goed! Ze heeft het erg naar haar zin!
Krijgt elke dag rijlessen in hoge dressuur van zowel
Marrigje, Coby of  Marlies van Baalen!
Ik ben zo trots op haar!
Ze heeft het wel erg druk maar geniet met volle teugen!
Blijer kan je een moeder niet maken!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten