dinsdag 3 april 2012

HAAKWERK

 


Gisteren maar geen blog geschreven. Er was niet zo veel te beleven.
Het was/is koud!
Het vriest en het waaide behoorlijk.
Dus ben ik maar verder gegaan met het haakwerk.
Het bovenstuk van de nachtpon is klaar.
Nu had ik dat met witte katoen gehaakt, terwijl de stof een beetje off-white is.
Dus in de thee ermee!
Nu heeft het een mooie kleur die beter bij de stof past.
Het volgende wat ik moet doen is de stof zomen en stikken.
Misschien morgen, maar dan komt ook de man van het graafmachine bedrijf
om te kijken wat er om het huis uitgegraven moet worden.
Ach, we zien wel.
Inmiddels ben ik ook met een ander projectje begonnen.
Een klein kleedje voor in een dienblad, van granny squares.
Ik heb er inmiddels al weer een paar af.
Het resultaat laat ik jullie later nog wel zien.

Veel liefs, Juliëtte


Een beetje te wit.


In de thee ermee!



Het verschil is misschien niet zo goed te zien.


De granny squares voor het kleedje.




zondag 1 april 2012

WERK IN UITVOERING



Nee, echt geen 1 april grap!
Dit weekend hebben we zeer nuttig besteed!
Marcel is al een hele tijd bezig met het opknappen van een aantal ruimtes in onze stal.
Nu is hij bezig met zijn werkplaats!
In deze voormalige stal hebben ze ooit schapen gehouden. Op een houten vloer!
Daarna hebben ze daar een stuk vloer overheen gelegd.
De oude vloer stinkt vreselijk naar schaap! Echt heel erg!
Bovendien lag het er vol met muizenkeutels en de oude isolatie vol
met verlaten muizennesten.
Bovendien moet de colonboor en de draaibank, samen zo'n 320 kilo
op een stevige vloer komen te staan.
Eruit dus met die vloer.
Mondmaskers voor en breken maar!
Ik heb Marcel geholpen met opruimen en andere kleine klusjes.
Want die moeten ook gebeuren.
Hier een aantal foto's van het hele gebeuren.
De vlekken op de foto's zijn van het stof.

Een fijne zondagavond verder!  Liefs, Juliëtte


Eerste vloer is eruit. Hieronder de mestvloer en heel veel muizenkeutels!

En daar gaat de oude mestvloer! Marcel heeft hiervoor een nieuw speeltje gekocht.



En dan zit je hier bovenop een stuk berg, rechts.
En links een deel van de schuur. Hier komt nog een paardenstal.
De grondmuur is van betonblokken.



En hier een deel van het nieuw geraamte waar de nieuwe vloer op komt te liggen.
Volgende week weer verder.


Vorige weekenden was de binnenbekleding aan de beurt. Twee nieuwe raampjes en nieuwe houten binnenbekleding. Goed geïsoleerd zodat er in de toekomst verwarming geplaatst kan worden.

zaterdag 31 maart 2012

GOUDVINKEN

Een kort blogje vandaag met foto's van Goudvinken.
Ik vind dit zulke mooie vogels!
Het zijn niet de mooiste foto's, want helaas heb ik geen telelens
op mijn camera.
Maar gisteren zaten er zomaar een aantal in de struiken voor het huis.

Fijne zondag! Liefs, Juliëtte.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten