vrijdag 1 februari 2013

Groot project

Omdat ik toch al weinig te doen heb, kon ik het niet laten
om aan een groot haak project te beginnen.
Iets wat al heel wat jaren op mijn, te doen, lijstje staat.
Een sprei haken!
Ik vond dit mooie patroon en besloot de sprong te wagen.
In het diepe, want dit gaat wel een tijdje duren eer het af is.
Hier al vast een voorproefje van vijf aan elkaar gehaakte blokken.
In het midden verbonden met een rozet.
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!
Wij gaan weer verder in ons huisje.
De slaapkamer van Larissa moet er aan geloven.
Ik kom snel weer met foto's hiervan.

Veel liefs, Juliëtte


 

dinsdag 29 januari 2013

Nieuwste haakwerkjes

Lieve blog vriendinnen,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle gegeven reacties op mijn
vorige post.
Ik denk dat ik nog een laagje ga proberen, op een stukje achter de bank.
Nu ben ik niet echt opgeschoten  omdat Larissa hier het weekend was.
En dan maken we het natuurlijk gezellig.
Ik hoop aankomend weekend weer een stukje te beitsen.
Wel heb ik driftig zitten haken. 
Het fuchsia roze lampenkapje voorzien van een hoesje,
in hetzelfde patroon als de gordijnen.
Omdat ik het rozen patroon toch wel erg mooi vind, heb ik er ook gelijk 
een gehaakt voor de keuken.
Terwijl het hier hevig waait en sneeuwt, ben ik aan een nieuw haak project 
begonnen.
Dat laat ik de volgende keer wel weer eens zien.
Al mijn andere hobby's moeten even wachten. 
Er moet eerst een hoop in huis gedaan worden.
En dat gaat nu even voor.

Veel liefs, Juliëtte








 

vrijdag 25 januari 2013

1 laagje beits

Het oude gedeelte van ons huis is opgebouwd uit boomstammen.
Het grootste deel daarvan is betimmerd.
Maar in de huiskamer willen we het laten zitten.
Als knipoog naar het verleden (1937).
Nu zijn de stammen onbehandeld en trekken heel veel stof
en vuil aan.
Ze beginnen te vergrijzen, maar ook niet overal.
Ze  zijn vooral geel en donker.
En ik wilde het eigenlijk veel lichter in huis hebben.
Dus heb ik besloten om ze, met beits, een white- wash te geven.
Op de foto's staat het nu 1 keer in de beits.
Ik denk dat het mooier is om nog een laag op te brengen.
Wat vinden jullie?
Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!!

Liefs, Juliëtte


Eerst het hout goed reinigen. Wat kwam er een vies sop vanaf.


Uiteindelijk is dit het resultaat.


De hoeken werden vroeger tocht dicht gemaakt met mos.


Dit is het resultaat na 1 laag beits. Door de flits zie je wel het kleurverschil van het mos.
Maar bij gewoon licht valt het niet op.
Inmiddels heb ik de stukjes die ik gemist heb weer bijgewerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten