vrijdag 2 november 2012

OP STAP

En jawel hoor! Gisteren hadden we regen!
Gelukkig begon de sneeuw redelijk snel te smelten en werd
het allemaal een beetje papperig.
Gelukkig geen echte ijs taferelen!
Vandaag is het 1 graad boven nul en vallen er grote vlokken natte sneeuw.
Koud en nat!
Daarom maar even terug naar de zomer!
Ja, dat kan zo maar!
Vandaag neem ik jullie mee op mineralen safari!
Marcel verzameld al vanaf zijn jeugd, mineralen.
En we hadden gehoord dat je die hier in de buurt ook kunt vinden.
Dus zijn we van de zomer maar op zoek gegaan naar een oude spek-talk steen groeve.
Op zoek naar mineralen.
Deze oude groeve is al jaren verlaten maar je kunt er regelmatig nog
mooie stukjes steen vinden!
Gaan jullie mee?





Kijken jullie uit mannen! Spek-talk steen is erg glad!!
Het gesteente voelt ook vettig aan.



Zo'n oude groeve loopt vol water en dat geeft hele mooie sfeer plaatjes!






Hier zie je goed de verschillende lagen van het gesteente! Zo'n groeve is enorm groot!




Mooie stukjes speksteen glinsteren onder water!


En zo heeft zich een groot meer gevormd!




Een van onze vondsten een groot stuk rozen kwarts.


En prachtige stukjes met pyriet ook wel fool's  gold genoemd! Omdat de mensen het vroeger aanzagen voor goud.





En dit kan er allemaal van spek-talk steen gemaakt worden.

Wil je wat meer weten kijk dan even op onderstaande links.

Wens ik jullie een heel fijn weekend !

Liefs, Juliëtte


http://www.beeldhouwgroepdeplaggenhoef.nl
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrite
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pyriet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Talk_(mineraal)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rozenkwarts

woensdag 31 oktober 2012

LET IT SNOW

Inmiddels vallen de laatste blaadjes op mijn blog!

Binnen brand de houtkachel en staat staat de teller op 107!
Wat ben ik hier toch weer blij mee! Om weer zo veel nieuwe
blog vriendinnen te mogen ontmoeten van over de hele wereld!
Allemaal hartelijk welkom!
Natuurlijk ben ik ook volger geworden van jullie blogs!
En als het goed is staan jullie nu allemaal in mijn te volgen blog
lijst!
Kan je, jezelf daarop niet terug vinden geef me dan even een berichtje!
Zou vervelend zijn als ik jullie vergeten ben!

Ik zit hier inmiddels in een witte wereld. Ik hoop dat het zo blijft!
Alhoewel ze weer regen voorspeld hebben.
Nou, dan ben je hier echt niet blij!
Het heeft afgelopen dagen toch wel flink gevroren, zo'n min 10 graden.
De vorst zit dan goed in de grond en als je dat regen krijgt, dan weet je niet
wat je overkomt! Meteen een laag ijs op de wegen met daarop weer
water!  Dat is niet leuk! En dan helpen de spijkerbanden onder je
vier-wiel  aangedreven auto ook niet meer!
Bind dan je schaatsen maar onder!
Hopelijk blijft dit ons bespaard!
Want op dat soort dagen heb ik echt een hekel aan de winter.
Omdat wij vrij hoog wonen,is het iets kouder en sneeuwt het ook meestal.
Zoals nu!
Maar ga je een stuk naar beneden dan kan de sneeuw overgaan in regen!
Nou ja we zien wel weer wat de weer goden ons brengen!
Ik hoef er in ieder geval niet op uit, maar ik denk aan Marcel en al die andere mensen die
dagelijks onderweg zijn.
Brrrr.....

Inmiddels ben ik ook bezig met het haken van een witte poppenjurk!
Hoe stemmig! Wit!
Als antwoord op de vraag van Marian hoe ik de stroken aan elkaar heb gezet.
Die heb ik met de hand erop gezet!
Ik vind vaak de overgangen met een naaimachine niet mooi worden.
Bovendien werk ik graag met naald en draad en niet met de naaimachine.
Die gebruik ik alleen voor grote projecten.

Nu ga ik even naar buiten, de paarden verzorgen.
En mijn lieve poezen, in hun eigen verwarmde huisje!
Nee, buiten vinden ze het nu maar niets!
Camera mee en sneeuwschoenen aan!
Hopelijk kan ik wat mooie winterse plaatjes schieten!
Het resultaat zal ik hieronder plaatsen.

Tot gauw!! Veel liefs!! ♥♥♥

Juliëtte


     Van de zomer was het ons zit plekje.
     Nu komen er de hele dag vogeltjes hun zonnebloem pitjes halen!
     De eekhoorns heb ik nog niet gezien.

     Op weg naar de stallen, even de paarden buiten zetten.

     De eerste ijspegels hangen al aan de dakgoot.

     Ach, de arme goudsbloemen laten hun oranje hoofdjes hangen!
     Toch wel mooi wat kleur in de sneeuw!

      Ook de andere plantjes krijgen hun eerste isolerende deken.

                 Alles krijgt weer een fijn laagje poedersneeuw!


 

maandag 29 oktober 2012

KANTEN POPPENJURK

Wat een hoop reacties heb ik al gehad op mijn give-away.
Altijd fijn om te weten dat het in de smaak valt!
Ik vind het ook altijd erg leuk om te doen!

Dit hele weekend ben ik een beetje in huis bezig geweest.
Schoonmaken, opruimen en dat soort klusjes!
Maar natuurlijk ook nog wat geknutseld.
De paspop met de gehaakte jurk in combinatie met antiek kant, is klaar.
Ik heb het popje een plaatsje gegeven in onze slaapkamer, op de apotheker kast.
Ik zit al te popelen om nog zo'n popje te maken maar dan in het wit.
De witte wc rol houder heb ik zaterdag gekocht.
Heel verslavend, dit!!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week!!

Veel liefs, Juliëtte



 Eigenlijk is het een losse rok met een jasje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten