zondag 29 december 2013

TE WARM

Zoals de titel al doet vermoeden is het hier veel te warm voor de tijd
van het jaar.
Het is wel een witte wereld hoor, maar het heeft veel gedooid.
Resultaat gladde wegen en niet echt een prachtige winter wereld.
Voor de kerst hebben we nog een pak echte sneeuw gehad.
Toen zijn we een kerstboom uit het bos gaan halen.
Het was 's morgens vroeg en alles zag er nog zo onbedorven wit uit.
Prachtig is dat!
Gauw foto's gemaakt en een aantal vinden jullie terug in mijn header.
Natuurlijk wil ik jullie nog even laten zien hoe mooi het was achter bij ons in het bos.
Al zie je dat niet zo goed op de foto's, maar de weg loopt nogal steil omhoog.
En dat is het echt trimmen in zo'n laag van 30 cm sneeuw!
Tot gauw en heel veel liefs!!

Juliëtte


De weg voor ons huis.


Het bospad.




Helemaal achterin zien jullie onze boerderij liggen. De graafmachine is bezig een rijbak aan te leggen.

Deze berg ligt achter onze boerderij. De dag begon nogal bewolkt, maar plotseling is daar de zon.


Het is wel even trimmen door de sneeuw.


Aurora en Marcel hebben onze kerstboom gevonden.

Terug op de weg. De toppen van de bergen geven bijna licht!


dinsdag 24 december 2013

KERST

Ja, ik weet het. Veel te lang geleden!
Ik beloof steeds beterschap maar het lijkt er wel niet van te komen.
Het gaat hier goed hoor,naar omstandigheden.
Vorige week hebben we een van de katten in moeten laten slapen.
Drie jaar oud. Acuut nierfalen. Ik had twee zieke katten tegelijk.
W.s hebben ze iets verkeerds gegeten. En ze hadden allebei
hetzelfde. Toeter, die het langste ziekteverschijnselen had, gaat het redden.
Hij eet en drinkt weer! Maar Gismo was meteen al heel erg slecht.
Ze hebben twee dagen bij de dierenarts doorgebracht, aan het infuus.
En vorige week dinsdag hebben we afscheid moeten nemen van onze kleine vriend.
Ik weet er zijn ergere dingen in het leven, maar ik ben erg gehecht aan al mijn dieren.


Momenteel regent het hier. Water op ijs. Dus we blijven lekker thuis met de kerst.
Inmiddels heb ik drie kleine kerststollen gebakken en een pepernootcake.
De meiden hebben een schat van een peperkoekhuisje gebakken en versiert.
Dus we zijn lekker bezig.

Bij deze wil ik jullie een hele fijne Kerst toewensen!!
En ik beloof  weer vaker mijn blog op te pakken!

Veel liefs, Juliëtte

Onze Luna stond model voor deze kerstkaart.


 

dinsdag 15 oktober 2013

Beter laat dan......

Beter laat dan nooit , zeggen ze toch?
Ik lijk er maar niet aan toe te komen om te bloggen.
Allereerst wil ik jullie bedanken voor al jullie lieve,warme reacties!
Bij enkele van jullie ben ik al op bezoek geweest. Maar nog lang niet bij allemaal.
Niets voor mij, maar....... ja daar komt het......
Het is hier zo'n ongelooflijk heerlijk herfstweer! Afgelopen weekend met temperaturen
van 21 graden in het zonnetje! Lekker in je blote armen, buiten alles klaar maken voor de winter.
Ik heb alle rozen en planten ingepakt voor de winter.
En het aardbeienbed afgedekt.
Binnenkort komen de eerste koude dagen al om de hoek kijken.
En als er dan geen sneeuw valt, dan zijn de planten niet goed beschermt.
Dus daar ben ik mee bezig geweest.
Natuurlijk elke dag naar beneden rijden met de trailer om Calvados te trainen.
Daar gaat ook wel een drie uur per dag inzitten.
Het huishouden en de dieren niet vergeten.
Bovendien ben ik nu bezig om 4 grote zakken met appels te verwerken tot appelmoes.
De appels kregen we afgelopen weekend van vrienden.
Heerlijke biologische appeltjes.
En de paarden vinden ze ook erg lekker!
Zelfs, Jakk ,onze Elandhond doet er een moord voor!?
Nou zeg ik je, een hond die appels eet.

Momenteel is het wat mistig buiten. Het zonnetje schijnt (alweer :) ) en ik kan
zeggen dat we met volle teugen nog even genieten van het buiten zijn.
Voor je het weet klopt  hier koning winter aan je deur.

Heerlijk hoor,  zo bezig zijn, maar aan het eind van de dag, kan je me
bij elkaar rapen. Dan ben ik hondsmoe en heb ik geen zin meer.
Behalve voor de t.v hangen. Niets voor mij.
Dan komt het venijn van de fibromyalgie weer om de hoek kijken.
Nou ik accepteer het maar even zoals het is.
Dus ik ben er wel.....en ik ben er niet.

Veel liefs, Juliëtte.

Aurora en haar Calvados Mac Miller

Marcel  op de markt van Otta. Grote graaf machines!

Prachtige herfstkleuren op de bergen.

Van appel tot zelf gemaakte appelmoes. In een appelmoes pot
uit Nederland!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten