woensdag 23 mei 2012

PIOENROOS

Wat een heerlijk weertje vandaag!
Heerlijk op mijn gemak wat onkruid gewied.
Tot mijn grote vreugde hebben al mijn plantjes de winter overleefd!
Ik dacht eerst dat de Pioenroos dood was, maar plotseling waren daar twee
verse  rode  uitlopers!
Ik denk alleen niet dat hij dit jaar bloemen gaat geven.
We zien wel!
Als een kind zo blij heb ik ook nog even op internet gekeken of  Pioenen  goed tegen  de vost kunnen.
En dat kunnen ze!
Helaas zijn ze hier peperduur, dus de aanschaf laat nog even op zich wachten.
Bovendien moet het rondom het huis eerst nog uitgegraven worden, dit i.v.m het plaatsen van een nieuwe
steunmuur! De oude is verzakt.
De uitgezaaide groenten komen langzaam op evenals de voorgezaaide plantjes! (Later meer hierover.)
Vanavond even de gekochte  klimroos -New Dawn  planten.
Ik wil hem graag tegen de smederij  aan laten groeien, maar vind daar te veel stenen.
Dus Marcel moet even helpen! Voorlopig zijn wij dus lekker buiten!
Genieten van het heerlijke voorjaarsweer!
Bij deze een aantal foto's van de Pioenroos!
Want voor mij geen tuin zonder rozen!


Allemaal een hele fijne  dag verder!

 Liefs, Juliëtte


                                                                                                                                                                                  Bron internet

Dat gaat nog wel even duren eer ik zo'n haagje heb!                                                                                        Bron internet

                                                                                                                                                                        Bron internet

                                                                                                                                                                                      Bron internet




                                                                                                                                                                                            Bron internet

Roos  NEW DAWN

dinsdag 22 mei 2012

POT MET GOUD?

Zo een stralende dag en dan is er zo maar weer regen.
En dat levert deze plaatjes op.
Waar zou de pot met goud staan?
Ik heb hem nog nooit gevonden!







EINDELIJK LENTE!


Na een aantal koude natte, maar actieve dagen is de lente nu eindelijk aangebroken!
We verwachten nu een tijdje prachtig weer!
Momenteel is het nog wat bewolkt en is het 15 graden, maar in het zonnetje is het heerlijk.
Ondanks af en toe een bui, heb ik toch de plantjes naar buiten gedaan in de bakken.
Het gevaar voor nachtvorst is geweken, dus nu gaan we echt genieten!
Marcel was weer vier dagen vrij dus die is ook weer lekker opgeschoten met allerlei afwerk klusjes!
Want daar gaat toch vaak ook nog een hoop tijd in zitten.
Vandaag laat ik jullie een aantal foto's zien , die ik buiten genomen heb.

Een warm welkom voor mijn nieuwe volgers!


 Veel liefs,   Juliëtte






Bloembakken gevuld.

Petunia's en paarse viooltjes.

Lavendel mag bij mij niet ontbreken!

De eerste veldbloempjes.

Het herderstasje komt altijd als eerste.

De slee met eerste bloempotten. Nu maar wachten tot de bloemen komen.

De roze tulpen staan op springen!

De hortensia in de grond. Deze moet in de winter wel afgedekt worden.

                                     Nog even, dan gaan de bomen ook.
Bijschrift toevoegen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten