vrijdag 12 oktober 2012

Kvasskampen

Gisteren is Larissa voor een lang weekend thuisgekomen uit Trondheim! Gezellig!!!
Omdat het gisteren zulk prachtig weer was hebben we besloten om eens een keer naar Kvasskampen te klimmen. 
Dit mooie natuurgebied ligt vlak bij onze boerderij, dus we kunnen het lopend redden.
Dit is tevens de berg waar hanggliders regelmatig afspringen! Nou, mij niet gezien!!
Gaan jullie met me mee?







Op deze foto zie je in de verte een hele grote rotswand. Daar gaan we naar toe.


Eigenlijk was ik ook op paddenstoelen jacht! Maar dat viel heel erg tegen! Vorig jaar stond het hier nog vol! Dit jaar is een bijzonder slecht jaar voor paddenstoelen!


Maar ik geef niet zo snel op!  Door goed te speuren heb ik er toch een aantal kleintjes
weten te fotograferen.



Wel overal prachtige korstmossen!



Over het riviertje.



En dan vind je zo maar weer een mooi herfst tafereel.


Rotsen vol met vele soorten mossen! Echt hele dikke tapijten. Maar geen paddenstoelen!



 Door het herfst bos omhoog, via smalle paadjes.



Nu zijn we aan de voet van de rots beland.



Prachtige herfst tinten!


Halverwege al een prachtig uitzicht!


Rendiermos en gekleurde bosbes struikjes.


Bomen met vele soorten korstmossen!


Dit is toch echt prachtig om te zien.  En na heel lang klimmen...


Wacht je dit uitzicht op een deel van Gudbransdalen.
Alsof je uit een vliegtuig raam kijkt!


Ringebu fjellet (de bergen van Ringebu) op de achtergrond.


Gebergte van Rondane op de achtergrond. Hier ligt al een dik pak sneeuw!



Het dorpje Ringebu ligt beneden. Hier hebben wij eerst gewoond.




Ik hoop dat jullie het leuk vonden om even mee te klimmen?
Bij deze wil ik ook mijn nieuwe volgers een warm welkom heten!
Op naar de 100 zou ik zo zeggen!

Een heel fijn weekend!!     Liefs, Juliëtte



Vlak na deze post las ik het bericht op: http://les-choses-dela-vie.blogspot.no/







                                     

   

maandag 8 oktober 2012

HAAKPATROONTJE

Vandaag wil ik iets met jullie delen.
Ik vond dit patroontje op Picassa.
Het komt uit een Japans boekje.
Voor iemand die regelmatig haakt is het niet
zo moeilijk.
Maar ik denk dat een beginnend haakster er ook nog wel uit
gaat komen, mits je dit patroontje kan lezen.
Als je de drie gehaakte bloemen op elkaar zet,
dan krijg je en mooie volle bloem.
Deze kan je al dan niet versieren met knoopjes of
kraaltjes. Met of zonder lint eraan en klaar ben je!
Veel plezier en een hele fijne week!!

Knuffels,   Juliëtte






zaterdag 6 oktober 2012

VICTORIAANS MINI HUISKAMER

Zoals beloofd de foto's van  de Victoriaanse kamer
in het poppenhuis.
Het was toch wel een heel klusje, vooral om al die
mini decoraties vast te zetten.
Ik heb dat gedaan met Tack-it.
Een soort "kauwgum", voor posters e.d vast te zetten.
Kan je ook zo weer los halen als dat moet, zonder
de spulletjes te beschadigen.
Ik vind het zelf wel een beetje vol in de kamer,
maar ik kan dat altijd nog veranderen.
Vind het nu zo leuk om alle spulletjes uit te stallen.
Nu ga ik beginnen aan het boudoir, annex slaapkamer.
Hier zal ik wel niet zo snel mee gaan, omdat ik een hemelbed wil maken.
En natuurlijk moet er nog een hoop afgewerkt worden.
Ik ben nu bezig met de deur van de kamer, naar de keuken.
En het lijkt me ook leuk om een aantal vloerkleden te borduren.
Daar heb ik zulke leuke patronen voor gevonden! Net echt!
En natuurlijk nog de gordijnen en andere stoffering.
De schouw voor de keuken heb ik ook opgehangen.
Helaas komen er voorlopig geen bewoners in het huis,
de popjes die ik veranderd had, zijn echt te groot! Zie: http://juliettevdvelpen.blogspot.no/2012/05/poppenhuis-popjes.html
en: http://juliettevdvelpen.blogspot.no/2012/05/oma-pop.html

Nou, jullie kunnen wel raden wat ik morgen ga doen!

Veel liefs en een fijn weekend verder!

Juliëtte




HET PLAFOND GEWOON UITGEPRINT OP DIK PAPIER EN EROP GEPLAKT.





HET SCHOUWTJE IN DE KEUKEN.
NU NOG DELFTS BLAUWE BORDJES ER OP.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten