woensdag 11 juli 2012

NIEUW KUSSEN

Omdat het toch begon te kriebelen om ook weer eens wat anders te maken,
heb ik besloten om een kussen, a la Marijke http://marijkevanooijen.blogspot.no
te maken.
Helaas heb ik niet veel oude,antieke gehaakte kleedjes,
dus dan zit er niets anders op om het zelf te haken.
Met ongebleekt katoenen haakgaren.
Het resultaat vind je op de foto's hieronder!
Gisteren heb ik bijna de hele dag achter de naaimachine gezeten.
Er moesten nog heel wat kleine huishoudelijke klusjes afgemaakt worden.
Dat heb ik dus gedaan de hele dag.
Buiten is het toch niet zulk bijzonder weer!

Nu ben ik in afwachting op de hoefsmid, die even de voeten van onze
paarden gaat verzorgen.

Morgen gezellig even naar de tandarts! Zat eergisteren een broodje te eten
en" knak",  zei een van mijn kiezen!!
Hup de hele kies door midden! Nu gaat mijn gebit toch wel heel slecht
worden, dus heb ik nu definitief besloten om alle kiezen boven te laten
trekken en te gaan voor een plaatje!
Gelukkig heb ik geen angst voor de tandarts, dus ik ga er helemaal voor!
Zal best opknappen al die zwarte vullingen uit mijn mond!!

Als laatste wil ik iedereen weer bedanken voor de hartelijke , lieve berichtjes
op mijn blog!
En weer een warm welkom voor mijn nieuwe volgers!
Al mijn volgers staan ook in de lijst met favoriete blogs.
Sta je er niet bij, wil je mij dan even je blog doorgeven! Want ik wil gewoon
van al jullie wel en wee op de hoogte blijven!!

Dikke knuffel!

Juliëtte



 

maandag 9 juli 2012

NIEUW MEUBELSTUKJE

De warmte van eergisteren en gisteren moeten we weer bekopen met
hevige stortbuien!
Het is sinds gistermiddag niet opgehouden met regenen!
De rivier beneden ( Låge) ziet er woest uit!
Het waterniveau staat erg hoog!
Dus is er weer een waarschuwing afgegeven voor overstromingen.
Omdat vanwege de warmte, ook de sneeuw op de hoger gelegen gebergte smelt,
krijgen we nu een overvloed aan water.
Vorig jaar was een deel van de E6 afgesloten, omdat alles onder water stond!
Ik zal jullie daar nog wel eens foto's van laten zien!
We wachten maar weer af! Gelukkig zitten we hier hoog,  maar helaas niet droog!
Het weekend heb ik me bezig gehouden met het schilderen van een oud planten
tafeltje, welke we vorig jaar uit NL mee hebben genomen!
Natuurlijk lekker wit gekwast!
En daar mocht een eigen gehaakt kleedje ook niet op ontbreken!
Nu nog iets om erop te zetten! Ik denk dat ik wel een idee heb!

Veel liefs!!


Juliëtte

EN DIT WAS HET

NA DRIE LAGEN WIT .  WAT KNAPT DAT OP.
EEN NIEUW KLEEDJE GEHAAKT. NAAR FRANS MODEL



NOG EVEN EEN CLOSE UP

EN DIT IS HET UITEINDELIJK GEWORDEN.
 KIJK MAAR NIET NAAR DE AFSCHUWELIJKE KEUKENVLOER!
DIE MOETEN WE NOG VERNIEUWEN.
MAAR EERST MOET DE HELE VLOER ERUIT WANT HET LOOPT
AARDIG SCHEEF.


DE TWEE TILDA DAMES  VINDEN HET WEL AARDIG GELOOF IK

 

zaterdag 7 juli 2012

OP REIS




Zoals in mijn vorige blog beloofd, neem ik jullie vandaag weer eens mee
op reis.
Zijn jullie er klaar voor?
Dit keer gaan we naar de kust van Noorwegen.
Op precies te zijn naar het plaatsje Ålesund.
Het kuststadje is in  de nacht van 22 op 23 januari 1904  volledig afgebrand. 
De meeste huizen waren van hout.
Een omgevallen petroleumlamp zou  de brand veroorzaakt hebben.
De brand werd door een ZW storm aangewakkerd en woedde 16 uur in totaal!
En verwoeste 850 huizen en 10.000 inwoners werden dakloos.
Er viel hierbij slecht 1 dode, een vrouw die haar huis inliep om haar
inboedel te redden! 
De stad is herbouwd in Jugendstil stijl en dat is goed te zien!
Wil je meer weten over Ålesund? http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%85lesund

Veel liefs!      Juliëtte


EN DEZE TROLLEN KOM JE OVERAL TEGEN

HET STADSPLEIN VAN ÅLESUND

HET IS ECHT EEN VISSERSPLAATS

OOK WEER ZO'N HUIS IN JUGENDSTIL

HET HARING VROUWTJE

ÅLESUND LIGT OP EEN LANDTONG IN ZEE

MOOI ZO'N UITZICHT VANAF DE UITKIJKPOST

LAAT DE VOLGENDE PLAATJES VOOR ZICH SPREKEN




WEDEROM, ZOALS OVERAL IN NOORWEGEN, MOOI HELDER ZEEWATER

HEEL VEEL  ZEEWIER

EN WIE WIL DAT NIET!  DE ZON ONDER ZIEN GAAN.............




......OP HET TERRAS VAN JE HOTEL.
DEZE TWEE FOTO'S ZIJN UIT 1904, VLAK NA DE BRAND


Geen opmerkingen:

Een reactie posten