dinsdag 9 december 2014

Oud beertje

Zoals jullie wel inmiddels weten,
ben ik gek om antiek winkeltjes af te struinen.
Nu vind je er hier niet zo heel erg veel.
Maar afgelopen zomer waren we in Oslo,
om onze Nederlandse paspoorten te verlengen.
En daar vind je een geweldige kringloop winkel.
Maar je vind er ook veel antiek.
Nu was ik al jaren op zoek naar een oude naaimachine.
En die heb ik daar gevonden!
Daar zal ik eens een apart blog over schrijven.
Wat ik daar ook vond was een oud beertje.
Nog gevuld met stro, een echte oude dus!
En voor dat prijsje kon ik hem niet laten staan.
Binnenkort ga ik kleertjes voor hem haken.
Maar ik ben nu nog met wat anders bezig.
Dat zal ik jullie binnenkort laten zien.

Veel liefs, Juliëtte




 

dinsdag 2 december 2014

Weer een project klaar

Wat gezellig om al jullie lieve reacties weer te lezen!
Momenteel sneeuwt het hier behoorlijk.
Het waait er ook nog bij dus het is koud.
Niet dat ik daar nu last van heb, want ik zit heerlijk binnen.
Op de bank, met mijn been hoog.
De kachel staat te snorren.

Vandaag laat ik jullie een project zien, waar Marcel
een deel van de zomer mee bezig is geweest.
Een deel van de buitenmuur en kelder opgeknapt.
Ons huis is in de loop der jaren iets verzakt.
En om een deel van de steunmuur te verstevigen,
heeft Marcel het volgende gedaan.

Dit was de oude situatie.
Deze muur was behoorlijk gescheurd en stond los. 



Nog steeds de oude situatie.



Hier is hij bezig met de muur te slopen.

Nieuwe steun-buitenmuur


De nieuwe situatie.
Volgende keer is het andere stuk muur aan de beurt

Een nieuw raam gemaakt.
En alles netjes afgetimmerd.
Met sloophout uit de slaapkamer.


En zo hebben we weer een mooie berging voor bijvoorbeeld de tuinmeubelen.


Veel liefs, Juliëtte

zondag 30 november 2014

De eerste sneeuw van dit jaar

De eerste sneeuw van dit jaar is weer gevallen.
Geloof het of niet maar ik ben weer terug op mijn blog!
En wat heb ik een hoop te vertellen. Dan is het ook weer leuk om inspiratie te hebben.
Ik heb nu alle tijd. Want voor meer dan vijf weken geleden heb ik mijn enkel behoorlijk gebroken.
De avond dat het gebeurt was, werd ik met gips naar huis gestuurd.
De volgende dag werd ik gebeld met het bericht dat ik toch geopereerd moest worden.
Maar eerst moest de zwelling afnemen. Dus plat op bed en been omhoog.
Drie dagen later ben ik geopereerd. Resultaat een plaat en negen schroeven.
Zes weken mag ik mijn been niet belasten. Daar heb ik nu nog twee weken van te gaan.
Dat schiet al op. Tussen door ben ik al een keer naar het ziekenhuis geweest om de hechtingen te
laten verwijderen.

Alles ligt stil hier,gelukkig heb ik goede hulp aan Marcel en Aurora. Maar toch valt het me
erg moeilijk om alles uit handen te moeten geven.
Maar ja, er zijn ergere dingen in het leven en daar ben ik mij heel goed van bewust.
Natuurlijk is er een hoop gedaan op de boerderij en dat wil ik jullie in een volgend blog
laten zien.

Natuurlijk kom ik gauw weer bij jullie langs!

Veel liefs, Juliëtte



Geen opmerkingen:

Een reactie posten