vrijdag 15 februari 2013

Dank

Heel erg bedankt voor jullie reacties op mijn vraagje!
Ik ben een stuk wijzer geworden.








Ger kwam met het idee dat de afbeelding van St. Joris
wel een speldje kon zijn.
Toen ben ik verder gaan zoeken en kwam op deze site terecht:
http://www.sabels.net/index.php?option=com_content&view=article&id=125&Itemid=18
Het is dus een schouder embleem van de Cavalerie!
Hoe oud het is weet ik niet. Ik zal eens contact opnemen met de mensen achter
bovenstaande site. Die weten wellicht meer.




Het is nog steeds niet heel duidelijk wat dit is. Sokkenstopper, klosje.
Het hoort in ieder geval bij de fournituren .


En dit is echt een knopen doorhaal haakje of een hulpje bij korsetten en rijglaarzen.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties!
Leuk om zo meer te weten over deze oude voorwerpjes.


Larissa is lekker een  lang weekend  thuis.
Het gaat lekker met haar studie bioingenieur.

Aurora zit in Duitsland,  op de wereldcup dressuur.
Als groom van Marlies van Baalen.
Ik hoef jullie niet te vertellen hoe trots wij zijn op onze meisjes!

Nu ga ik weer lekker verder haken aan mijn sprei! 
Al 21 blokken gedaan en nog 33 te gaan.



Ik wens jullie een heel fijn weekend!

Liefs, Juliëtte


  

woensdag 13 februari 2013

Vraagje

Dit keer heb ik een vraag aan jullie.
Twee jaar terug kocht ik op marktplaats een
kistje met naaigerei.
"Van grootmoeders zolder", zei de verkoper.
Het was een kleine schat want het zat vol met oude
wolkaartjes, schaartjes, honderden oude knopen en gespen.
En ga zo maar door.
Ook vond ik daar onderstaande objecten.
Omdat vele van jullie wel heel erg goed thuis zijn in brocante spulletjes,
zou ik graag willen weten wat onderstaande spulletjes zijn.
Kunnen jullie mij helpen?

Veel liefs,

Juliëtte



Geen idee.



Achterkant.



Het is een simpel metalen haakje. Ik denk dat het gebruikt werd voor een rijglaars
of een korset strak te trekken. Wat denken jullie?

Dit vind ik op een sokken stopper lijken maar hij is zo klein.
Volgens mij zijn die veel groter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten