donderdag 13 september 2012

HET POPPENHUIS, DE KEUKEN deel 1


 En hier zijn ze dan, de foto's van de keuken in het het poppenhuis.
Aangezien ik het huis weer een antieke, shabby uitstraling wil geven, heb ik besloten
om de meubeltjes in de keuken te schilderen.
Eerst alles flink schuren en daarna schilderen met acryl verf.
Daarna alles behandeld met patina.
De volgende foto's tonen het resultaat.
Werken met decoupage techniek vind ik niet echt makkelijk.
Ik zit er aan te denken om zelf tegeltjes van klei te gaan maken.

Wees niet bevreesd, dit blog zal niet alleen maar over het poppenhuis gaat!
Ik heb ook nog heel veel foto's van Noorwegen zelf, dus ik zal jullie ook
regelmatig mee nemen naar vele mooie plekjes!

Veel liefs, Juliëtte

ZO ZAGEN DE MEUBELTJES ER EERST UIT

ZO IS HET HOEKKASTJE GEWORDEN

EN HET KEUKENBLOKJE ZO

OOK HET FORNUIS MOEST ER AAN GELOVEN.
EEN BEETJE PATINA EN DE LELIJKE STALEN  FABRIEKS DEKSELTJES
GESCHILDERD.

EEN LELIJK NAADJE IN DE WAND ZAL IK NOG EVEN MOETEN WEGWERKEN.
IK VIND HET NOG ERG MOEILIJK OM MOOIE FOTO'S TE MAKEN.

DE GROENTEBOER IS NET GEWEEST.

EVENALS DE BAKKERSJONGEN, OP ZIJN BAKFIETS

DE REST VAN DE MEUBELTJES LAAT IK ZO. DIE ZIEN ER ZO MOOI UIT!

HET LAATJE WIL IK NOG BEKLEDEN MET PAPIER.
DE KOPEREN BEKERTJES MOETEN NOG OPGEHANGEN WORDEN

 
 

woensdag 12 september 2012

POPPENHUIS

Allereerst wil ik jullie bedanken voor al jullie lieve reacties!
Ik vind het heel fijn om te lezen dat jullie mij gemist hebben!!
Zo lief!♥

Schreef ik eergisteren nog over nachtvorst en sneeuw!
Nu was het vanmorgen 22 graden in het zonnetje!
Wat een gek weer is het toch! Ik denk dat de warmte uit
Nederland over is komen waaien. Maar als ik nu naar buiten kijk
dan ziet het er niet veelbelovend uit.
Veel bewolking, maar het weerstation geeft  gelukkig geen regen aan!
Ja, inmiddels zijn we in het bezit van een weerstation.
Marcel had al heel lang de wens om er een te hebben.
Wel erg handig zo'n ding, je kan precies zien wat er komen gaat
en hoeveel neerslag er gevallen is, windrichting enz enz.


Vaak stellen jullie mij de vraag of ik Nederland niet mis?
Ja, zo af en toe mis ik Nederland. Maar in een hoop opzichten ook
weer niet. De drukte, het gehaaste, dat heb je hier veel minder.
De natuur is hier natuurlijk helemaal geweldig!
Maar toch als ik er over na ga denken, dan mis ik toch
wel veel in Nederland!
Buiten familie en vrienden, de openheid van de mensen,
het alles bij de hand hebben. Nederland is  onder andere heel rijk
aan historische gebouwen, winkels enz. Iets wat hier veel minder is.
Vergeet niet dat ik mijn halve leven in NL gewoond heb.
Die gebondenheid verdwijnt nooit meer! Je zit als het ware
gevangen tussen twee werelden. Gelukkig hoeven we niet zo
ver te reizen! Dat scheelt ook weer!
Maar de rust, de natuur hier, vind ik ook helemaal geweldig!
Het idee dat ik terug zou moeten naar ons oude rijtjes huis,
gelegen in een buurtje met mensen vol met irritaties naar elkaar
toe, bezorgd mij nachtmerries!! Maar mijn buurvrouw  Lies en al 25 jaar mijn
hartsvriendin, mis ik echt elke dag!!

En na heel lang wachten is het poppenhuis er!
Als een kind zo blij ben ik er mee! 
Ik ben er al druk mee aan de gang geweest.
Ik weet dat de gulle gevers vaak op mijn blog kijken.
Dus bij deze, lieve schatten, de eerste foto's!
Hieronder de eerst foto's van een poppenhuis in wording!


Veel liefs! Juliëtte

Zo zag het poppenhuis eruit!  Ik was er meteen gek van!

Marcel zijn broer was zo lief om het helemaal uit elkaar te halen!
Dat was echt een berenklus!
Want alles zat gelijmd! Maar wat heeft hij het netjes gedaan!

Klaar voor de grote reis naar Noorwegen!
Mijn liefjes uit Nederland namen het voor me mee!
En Aurora nam een extra koffer mee met de meubeltjes! De schat!

Marcel heeft het poppenhuis weer keurig in elkaar gezet!
Het schuren van alles was ook een enorme klus!
Dank je schat!

Nu is mijn werk begonnen! De eerste ruimte, de keuken, even gewit!

En dit is het geworden, met behulp van decoupage techniek! Wat een klus.!
Natuurlijk ook weer wat foutjes gemaakt met inplakken!
Nou ja, er komt toch een kastje in de hoek! Het papier op de wand heb ik zelf ontworpen.
Je raad het al, een Delfts Blauwe keuken!


 

maandag 10 september 2012

IK BEN ER WEER!

Na een blogpauze van een maand, ben ik weer terug van weg geweest!
Al die tijd heb ik wel jullie blogs allemaal gelezen. Maar even geen berichtjes
achter gelaten.
Ik had het gezellig druk met mijn visite en daar hebben we volop van genoten!
Wat was het gezellig! Nu duurt het weer tot kerst eer ik mijn meisjes weer eens zie!
Deze week ben ik helemaal alleen, want Marcel is op cursus naar Trondheim.
Kan hij lekker op visite bij Larissa!
Dus dan heb ik tijd genoeg om eens lekker te bloggen en te knutselen.
Want er zijn heel wat nieuwe knutsels bijgekomen. O.a het poppenhuis, waar
ik ook heel druk mee bezig ben.

Verder is het hier al vrij koud geweest! De eerste nachtvorstjes hebben we al gehad!
Gisteren viel er zelfs wat natte sneeuw! En dit terwijl er nog een hoop vaste
planten op uitkomen staan! Die gaan het dus niet redden. Onze Noorse zomer
was veel te nat en veel te koud. De groenten in de tuin zijn doorgeslagen!
Toch ook wel een aantal prachtige dagen gehad!
Maar naar ons gevoel, veel te weinig!
Nou ja, het is nu eenmaal niet anders!

Omdat ik jullie op mijn vorige blog geen waterval kon laten zien,
zal ik nu wat foto's plaatsen van een prachtige waterval en een oude vervallen krachtcentrale
bij Otta.
Ik wil jullie allemaal nog even bedanken voor het vele leesplezier op
jullie blogs! Hier heb ik elke dag weer van genoten!
Vanaf deze plaats veel sterkte voor diegene die dat nodig hebben!!
En ik zie weer uit naar jullie lieve berichtjes!
En vanaf morgen zal ik ook alle e-mails gaan beantwoorden!

Veel liefs!!  Juliëtte


DIT GEBOUW EN DEZE OMGEVING VALT ONDER EEN NATIONAAL PARK.
BESCHERMD GEBIED DUS.

HET ENIGSTE VOORDEEL VAN VEEL REGENVAL .
IS DAT DE WATERVALLEN ZICH IN VOL ORNAAT TONEN.





DIT GEBOUW IS AARDIG IN VERVAL GERAAKT.
HET IS DAN OOK NIET MEER IN GEBRUIKT.




HET IS TOCH PRACHTIG HOE DE NATUUR WEER DE OVERHAND KRIJGT?

DEZE BRUG IS  WEL IN OUDE GLORIE HERSTELD.


GEBOUWD IN........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten