zondag 12 mei 2013

24 jaar!

Nee, dat is niet mijn leeftijd!
Maar vandaag is het niet alleen Moederdag, maar zijn Marcel
en ik ook 24 jaar getrouwd!
Waar blijft de tijd!
En ik ben nog altijd even gek op mijn liefje als 24 jaar geleden!
We doen er niet veel aan hoor! Vandaag gaat Aurora, sushi voor ons maken.
Heerlijk!
Ze is thuis en blijft nu ook voorlopig thuis.
Maandag gaan we haar spullen ophalen uit Oslo, want ze heeft hier een
nieuwe baan gevonden.
Niet meer in de paardensport, maar daar wil ze op eigen kracht mee
verder gaan.
Dat betekend voor mij dat ik weer mee ga op wedstrijden en zo.
Haar belevingen kunnen jullie vanaf nu weer lezen op haar eigen blog. http://auroravd.blogspot.no/

Larissa zit nog vol in haar examens.
Maar die komt ook eind van de maand thuis voor de zomervakantie.

Zoals beloofd zou ik jullie aan onze pony's voorstellen.

Gisteren waren we even mennen met onze Noorse Fjorden merrie, Soria .
Ze is een heel lief, knuffelige dame die toch ook de koppigheid van een
Fjord in zich heeft.
Maar zo super lief is voor de wagen.




Oh, Marcel en ik zien er niet op ons zondags uit, maar we waren druk
bezig op de boerderij.
Aurora en ik hebben ook nog even plantjes gehaald voor onze trouwdag.
Daarbij kocht ik ook twee vaste planten.
Namelijk een  Hortensia pink Annabelle.
En een mooie zacht roze pioenroos.




Nu maar hopen dat ze net zo mooi in de bloei gaan als op deze (internet)foto's.
Verder kochten we nog veel eenjarigen.
Maar die laat ik volgende keer nog wel eens zien.
Nu ga ik ze even planten.....in de regen.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag!

Liefs, Juliëtte


 

woensdag 8 mei 2013

Eindresultaat kast

Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie lieve reacties op mijn voorgaande blogjes!
En zoals beloofd hier de foto's van de nieuwe garderobe kast.
Gemaakt naar een voorbeeld van een landelijke kast op internet.
Marcel heeft de scharnieren zwart gespoten.
Alleen de deurknopjes moeten er nog op.
Maar die moeten we eerst nog zien te vinden.
We willen gewoon simpele ronde houten knopjes, maar die zijn hier in het
dorp niet te vinden.
W.s moeten we ze bestellen.

Zo, en nu gaat Juliëtte lekker naar buiten!
Het is hier eindelijk, heerlijk warm.
Voor vandaag, in ieder geval.
Want er komt weer regen.
Ik kom snel weer bij jullie terug met foto's van onze pony's.

Veel liefs, Juliëtte



Het valt nog niet mee om de hele wand op de foto te krijgen.
Ja, dat heb je in een klein poppenhuisje. Nu nog op zoek naar een ander lampje.

 

maandag 6 mei 2013

Lente

Al zie je het niet aan de onderstaande foto's,
 maar gisteren hadden we voor het eerst een echte lente dag.
Met heerlijke temperaturen!
Zo ook vandaag!
Ik ga straks lekker naar buiten,wat kleine tuinklusjes doen.
Het is wel iets bewolkt maar de temperatuur is geweldig!
Afgelopen donderdag en vrijdag werden we nog verrast met een dik pak
 natte sneeuw.
Gelukkig is alles nu weer weg en zie ik tussen het dorre gras de
 eerste groene puntjes al opkomen.

De garderobe kast is klaar, daar zal ik later nog wel foto's van laten zien.

We hadden een onrustig nachtje, want een van onze paarden ( 18 jaar) had een aanval van  benauwdheid.
Na een  bezoekje van de dierenarts en de nodige onderzoeken en injecties
 knapte hij weer aardig op!
W.s is het nieuwe hooi wat we voeren, te stoffig.
Dus nu staat er weer een portie nat te weken in een grote teil met water.
Als jullie het leuk vinden zal ik ook eens wat foto's plaatsen van onze drie pony's.

Ik wens jullie een hele fijne, zonnige week!

Liefs, Juliëtte



Hoe grillig kan het weer zijn. Van een hevige sneeuwstorm en vorst, tot prachtig warm weer (23 graden).
Laten we het er maar op houden dat dit de laatste stuiptrekkingen van de winter waren.



Dan de lente maar in huis gehaald met deze mooie campanula.
Na de bloei kan hij de tuin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten