maandag 3 december 2012

POPPENHUIS SLAAPKAMER



Dit plaatjes zegt al genoeg. Het is hier momenteel min 24,8!
Niet echt fijn dus. De twee kachels maken overuren.
Gelukkig komt het zonnetje er wel bij dus gaat het nog
wel wat warmer worden.
Poes is op mijn schoot gaan liggen, want ook zij heeft last van de kou.
Jakk, onze elandhond, ligt te snurken op de bank.
Hij heeft nergens last van, met zijn dikke pels.
Maar het lijkt wel of ook de dieren een beetje in winterslaap gaan.
De vogelzaadjes en de vetbollen vinden gretig aftrek bij de voederplaats.
Vanmorgen dat ik opstond, was het 10 graden in huis.
Niet echt prettig, maar met de kacheltjes aan is het snel lekker warm.
Het afgelopen weekend ben ik heerlijk even in het poppenhuis bezig geweest.
Ik heb de slaapkamer in orde gemaakt, zodat ik het straks kan gaan
inrichten.
Ook moet het poppenhuis zelf nog een kwast verf hebben. 
Een mooi klusje op te doen.
Ook heb ik nog wat andere schilder klusjes liggen.
Waaronder een stel pompoenen, die ik nog steeds wit wil maken.
Een beetje laat, maar dan zijn ze maar klaar voor volgend jaar herfst.

De dozen met kerstspullen zijn van zolder gehaald dus daar kan ik
na Sinterklaas ook mee beginnen.
Zoals beloofd wat foto's van het poppenhuis.

Veel liefs!  Juliëtte

 De vloer is weer van houten strips gemaakt en heeft een white wash gekregen.



Ook de eerste deur zit erin. Alleen de bovenste sierlijst moet nog op maat gemaakt worden.
En een knop op de deur.



 

vrijdag 30 november 2012

KERST AANKOPEN

Van de week maar een rondje Vinstra gedaan.
Daar zijn niet zo heel veel winkels hoor,
maar je kan er altijd wel wat leuks vinden.
Ik vind het altijd heerlijk om de kerstsfeer even te proeven!
Spullen heb ik inmiddels wel genoeg!
Gekocht of zelf gemaakt. Zo'n 15 verhuis dozen vol!
Te gek voor woorden eigenlijk, maar ik ben er zo gek op!!
Bovendien heb ik de kerst spullen van mijn vader en moeder ook nog.
Een kleine vintage schat!
Ja, ik ben erg van bewaren, dat zit in de familie!
In Nederland kon ik uren rondhangen in tuincentra!
Heerlijk op de fiets een rondje door het dorp en dan
eindigen bij het tuin centrum.
En natuurlijk nam ik altijd wat mee!
Alhoewel ik elk jaar weer zeg" Ik heb genoeg".
Kon ik het toch weer niet weerstaan om een paar echte
'kerstballen' mee te nemen!
Ze zijn van glas want ik hou niet zo van die plastic dingen.
Dus bij deze wat foto's van mijn nieuwe kerst aankopen.

De temperatuur? Min 10 en eindelijk na anderhalve week zien we
het zonnetje af en toe weer!! Maar nu gaat het echt koud worden!
Zo'n periode kan lang aanhouden, maar zo ineens kan het ook weer dooien.
Voorlopig blijft het koud.

Ik ben ook weer in mijn poppenhuis begonnen.
Dus ik hoop jullie snel weer wat foto's te laten zien.
Voor iedereen een heel fijn weekend!!

Veel liefs, Juliëtte



 

woensdag 28 november 2012

VORST



We zijn de afgelopen dagen bezig geweest met alles vorst klaar maken.
Maar het vroor toch al", hoor ik jullie zeggen.
Ja, maar nu voorspellen ze temperaturen van min 17 's nachts.
Dus dat betekend de warmte kabels aan in de waterput.
Planten goed afdekken!
En zorgen voor genoeg hout. Gelukkig hebben we daar geen tekort aan!
Je lekker opsluiten in je huis en zo weinig mogelijk naar buiten gaan.
Natuurlijk moeten de dieren wel verzorgd worden en dat doen we dan ook.
Maar gevoelsmatig is dat niet fijn met min 17.
Nu kan het altijd nog erger hoor! Er is een winter geweest dat we min 36
gehad hebben. Nou, dat is echt niet leuk!
Dan moet je overal extra verwarming hebben en daarom hebben we ook
een gas en petroleum kacheltje.
In dit huis liggen vloer verwarmingen in de slaapkamers,
dus in noodgevallen kunnen die ook nog aan!
Maar het liefst stoken we alleen op hout.
Gisteren ook nog even hout strooisel gehaald voor de paarden stallen.
Dan is dat ook maar weer in huis. Dat halen we bij de plaatselijke
houtzagerij.
Momenteel sneeuwt het dikke vlokken. Dat is wel beter want dit
werkt ook als een isolatie deken tegen de vorst!
Tussen de bedrijven door heb ik nog wat zitten knutselen.
Niet veel hoor!
Hier onder staan de foto's met het resultaat.
Veel liefs!

Juliëtte


 Twee lavendel kussentjes.

 Drie gehaakte balletjes voor kerst.
Gewoon om op een schaal te leggen met andere kerstversiering.


Een saaie bus voor aanmaakblokjes gepimpt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten