woensdag 22 mei 2013

Overstroming

Na een aantal heerlijk warme,zomerse dagen moeten ook wij er weer aan geloven.
Regen, regen en nog eens regen!
En niet zo'n klein beetje ook. Stortregens!
De waterstand in  de rivier de Låge, beneden in het dal, was al aardig hoog.
Omdat er al aardig wat smeltwater, van de bergen, naar beneden was gekomen.
Nu nog die hevige stortbuien en de rivieren beginnen buiten hun oevers te treden.
Gisteren waren Aurora en ik met een pony aan het trainen op Frya.
Dit paardencentrum is gelegen op de delta van de Låge, die meestal droog is.
Maar nu zagen we het water stijgen.
Dus er komt Flom! (overstroming).
De trein tussen Lillehammer en ons gebied rijd al niet meer.
En er is kans dat de E6 ook afgesloten gaat worden.
Gelukkig zitten wij hoger en zijn we veilig.
Maar de bewoners beneden, beginnen al alles met zandzakken af te zetten.
Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen.
Maar de Låge stijgt 1 cm per uur. En dat is erg snel!
Hieronder wat foto's van het paardencentrum op Frya.
Straks ga ik even met Aurora naar Vinstra en ik hoop ook dan nog wat foto's te maken.

 O,ja als jullie even mijn reacties gemist hebben dan kan dat kloppen.
Zoals altijd heb ik jullie blogs wel allemaal gelezen!
Ik kom gauw weer langs!

Veel liefs uit een super nat Noorwegen!

Juliëtte





Het paardensport centrum op Frya. Je ziet al aan de luchten dat het er niet veelbelovend uit ziet. Gelukkig was het toen nog droog.

Hier zie je dat de weilanden al onder water gaan liggen.

Dit is normaliter het bospad van een klein stukje bos. Nu staat alles al vol water van de Låge.


zaterdag 18 mei 2013

Zomer temperaturen!


 Wij genieten even van het warme zonnetje!!



donderdag 16 mei 2013

Borduren

Ook zo'n verslavende hobby van mij.
Vroeger had je van die mooie geborduurde slopen en lakens.
Deze zijn best nog wel moeilijk te vinden of ze zijn erg duur.
Dus dan maar twee witte slopen van Zeeman textiel borduren.
Leuk werkje om zo even tussendoor te doen.
Lijkt dit je ook wel wat, dan hieronder de patroontjes (van Pinterest).
Verder ben ik nu erg druk met wassen en andere huishoudelijke dingen.
Niets spannends dus.
Alle spulletjes van Aurora moeten weer zijn plekje krijgen.
Aurora werkt niet meer bij de rijschool.
Laten we maar zeggen dat het niet aan haar verwachtingen voldeed.
Sommige mensen vinden het moeilijk om hun afspraken na te komen.
Wie van paarden houd kijk hier even: Aurora

Het weer? Vannacht dachten we echt dat het dak van ons huis waaide!
Wat een storm! En hevige plensbuien!
Nu is het gelukkig weer een stuk warmer geworden, en ze zeggen
dat we een goed weekend tegemoet gaan!
Dan kunnen nu eindelijk de rest van de plantjes de grond in!

Genoeg te doen! Mijn E-mail heb ik al een week niet ingekeken!
Zal daar binnenkort ook maar weer even induiken!
Sorry, als ik jullie heb laten wachten!

Veel liefs!

Juliëtte








Ook op de toppen smelt de sneeuw nu snel weg en dat geeft wel weer wat water overlast ,beneden in het dal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten