vrijdag 22 juni 2012

WEEKEND

Als jullie mij zoeken dan ben ik buiten.
Nog even genieten van het mooie warme weer!

Liefs. Juliëtte


enjoy your weekend

 

woensdag 20 juni 2012

OUDE SCHOENLEEST

Happy Wednesday


Een aantal dagen geleden moesten Marcel en ik even naar Otta.
Een plaatsje, een drie kwartier rijden hier vandaan.
Onze paardentrailer moest voor zijn driejarige EU controle.
Tijdens dat ritje kom je altijd langs Alfred. Zo heet de man van de rommelschuur.
Een wat zonderling (maar heel aardige) man.
Nou, ik geloof dat half Noorwegen zijn woonafval daar neer dumpt!
Je vind er echt allerlei rommel! Tot buiten aan toe staat de boel rustig te verroesten!
Heel soms vind je er nog wel eens wat. 
Voorheen waren de prijsjes ook nog wel om te doen, maar nu schrokken we echt!
Vorig jaar nog gingen we naar Alfred met wat spullen en dan  zei hij wat het kost.
Nu vertelde hij dat een ander zijn "zaak" had overgenomen en de nieuwe eigenaar
had alles van een prijsje voorzien.
Nou deze weet het wel te vragen hoor!
Toch vond ik voor 5 euro, deze oude houten schoenleest!
Maatje acht en een half!
Mijn schoonvader is jarenlang schoenmaker geweest, dus we hebben wel wat met
dat oude schoenmakersgereedschap!
Helaas is opa een aantal jaren geleden overleden.
Nu nog een leuk idee om het een beetje te decoreren! 
Maar dat komt ook nog wel eens bovenborrelen! 
Of hebben jullie een leuk idee?

Veel liefs!!

Juliëtte



dinsdag 19 juni 2012

BLIJ VERRAST



Gisteravond, vlak voordat ik naar bed ging, keek ik nog even op mijn blog.
En zag een de post van Marijke staan!    http://marijkevanooijen.blogspot.no/2012/06/de-zusjes-lola-en-lolita-linn.html  
Met mijn naam erbij!  Oooh, spannend!!   Even gauw kijken!
Wat leuk was het om een van mijn gehaakte jurkjes bij Marijke terug te zien!
Wat een leuke verrassing!
Marijke heeft me gevraagd of ik nog wat jurkjes voor haar wil haken.
Dat wil ik heel graag voor haar doen!
Zelf heb ik altijd al een tik gehad van poppenkleertjes haken.
Dat begon al heel vroeg!
Ik ben al jonge leeftijd begonnen met haken,
en mijn barbiepoppen waren altijd model!
Maar ja, op oudere leeftijd ben je natuurlijk wel een beetje klaar met poppenkleertjes.
Zoveel poppen heb ik niet en de meeste hebben al mooie jurken.
Dus dat laat ik maar zo!
En de beren van mijn dochters zijn ook al voorzien van kleding!
Maar nu kan ik mij weer eens heerlijk uitleven op het bedenken en haken van poppenkleertjes!
Dankzij Marijke! Hoe blij kan een mens daar mee zijn!
Dus vanaf nu, ook regelmatig een blogje over de poppenkleertje voor Marijke!

Veel liefs!

Juliëtte




TWEE HEMDJES NAAR OUDERWETS MODEL



KON HET NIET LATEN OM OOK IETS IN ROZE TE HAKEN!



VOORKANT  "ANTIEK" JURKJE


DIT KEER MET MUTSJE


ACHTERKANT MET STRIK EN RIJGVETER.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten