vrijdag 2 maart 2012

HET OUDE NACHTKASTJE

Ja, daar kom ik weer met een vondst uit een oude schuur.
Dit kastje is ook een heel oud waskastje.
De precieze datum van oudheid weet ik niet,
maar ik vermoed dat het misschien ouder is als
het andere kastje. Dit kastje vonden we in stukken.
Marcel heeft het weer helemaal geschuurd en
in elkaar gezet. En het kastje was van origine ......heel vies!
Dus hebben we het een witte  kwast gegeven.
We gebruiken het nu als nachtkastje.
En dit is het geworden.




De kan hoort er bij, en in het gat werd een emaille schaal
 gezet. Helaas ontbreekt deze. Wie weet vind ik er nog eens een.


En mijn oude beer wou ook even op de foto!
Nou, vooruit dan maar weer!
Het oude jurkje kocht ik op marktplaats.
En de hoed  haakte ik zelf.


                     
                     Nu nog een close-up!  Want ik ben heel mooi!
                     Beer...., nu is het wel weer genoeg!


           
      En hier nog een hoekje van onze slaapkamer.
     We hebben een vrij kleine slaapkamer. En de plafons in ons huisje zijn laag.
     Dan is het wel gauw warm in huis, in de winter.

 En dat was het weer voor vandaag!
 Zoals jullie zien hebben wij hier geen behang.
 En alhoewel er een hoop al klaar is,
 moet er nog heel veel geschilderd worden.
 Nou ja, alles op zijn tijd.

 Allemaal een heel fijn weekend!

 Liefs, Juliëtte


P.S  Ik heb nog even naar de oude foto's gezocht van hoe de kastjes er eerst uitzagen.
De foto's zijn gemaat in ons vorige huis.
















 




 

donderdag 1 maart 2012

EEN KIJKJE IN ONS HUISJE

Hier laat ik jullie graag wat foto's zien van mijn brocantje hoekjes.
Dit is een Noors waskastje uit ongeveer eind 1800.
Het kwam uit een oude  schuur, zat dik onder het stof
en was stuk hier en daar.
En er zat geen likje verf meer op.
Marcel heeft het kastje helemaal kaal geschuurd en
daarna in antiek beits gezet.
Nu heeft het een mooi plaatsje gekregen in ons gangetje.


Het lampekapje is een beetje scheef.
Dat komt omdat poes er al drie
keer mee op de grond gelegen heeft.
 Moet het frame even gaan solderen dan is het weer in orde.
Gelukkig is mijn haakwerk nog in orde.
Stoute poes!!!



            Wie ik?! Nee hoor!!




Nog even wat dichterbij.


Dit doosje heb ik vorig jaar gemaakt.
Vol met brocante spulletjes.


Dit vaasje vond ik bij het vuilnis.
Er zit geen glazuur meer op.
Maar ik vond de patina zo mooi  bij het geheel passen.



Het poefje/naaimandje kocht ik voor 10 euro.
 Het was van een soort dun riet.
Made in Taiwan, je kent het w.s wel.
Poes vond dat erg fijn. Dus heb ik het riet tot op
het skelet weggehaald en alles opnieuw bekleed.
Kantje er langs en klaar.

Dit was dan het eerste kijkje in ons huisje. Als jullie het leuk vinden
volgen er meer.  Ook zal ik nog eens het verhaal vertellen waarom
 wij naar Noorwegen zijn gegaan. Dat is een vrij lang verhaal.

Een fijne dag verder! En nog bedankt voor al jullie lieve reacties!

Veel liefs, Juliëtte





PEER GYNT

Morgenstimmung ,Peer Gynt. Van Edvard Grieg.
Een Noorse componist. http://nl.wikipedia.org/wiki/Edvard_Grieg
Deze muziek doet mij altijd denken aan de aankomende lente!
Wanneer alles weer ontwaakt uit zijn winterslaap.
Een nieuw jaargetijde een nieuw begin.


Groetjes uit een warm Noorwegen!

http://www.youtube.com/watch?v=M7NLZDig9_U






Geen opmerkingen:

Een reactie posten