woensdag 23 januari 2013

Slaapkamer

Goede morgen allemaal!
Zoals beloofd zijn dan hier de foto's van de slaapkamer.
Het was een hele klus want alles moest drie keer in de verf.
Maar het resultaat mag er zijn.
Wat kan zoiets opknappen.
Nu gaat Marcel nog een aantal laden onder het bed maken en
dan is het echt klaar.
Natuurlijk kon ik het niet laten om nog een gordijntje te haken.

Veel liefs, Juliëtte

Nu het zwarte kastje een keer vervangen door een oud kastje, in het wit.
Daar gaan we dan maar eens naar op zoek.


Op dit plankje komen al Aurora's dressuur wedstrijd bekers te staan.
Kijk zo.

Dit antieke Noorse drakenstoeltje, kocht Aurora een keer op een antiek markt.

 

maandag 21 januari 2013

DE WONDEREN VAN KONING WINTER Laatste deel

Vandaag het laatste deel van de wonderen van Koning Winter.
En wat heb ik weer genoten van al jullie blogs en lieve reacties!
Ook bij de meeste van jullie heeft de winter zijn intrede gedaan.
Hier is het ook nog steeds erg koud!
Gisteren hadden we even een temperatuur van min 7,
dat voelde gewoon lekker.
Maar na een heldere nacht is de temperatuur weer gedaald naar min 17.
Met het zonnetje erbij is het ineens weer wat warmer geworden.
Dit keer laat ik jullie zien waarom de sneeuw hier zo kan sparkelen,
in de zon en het maanlicht.
Ik vind dat altijd zo magisch!
Dan lijkt het net of de sneeuw bezaaid is met miljarden diamanten.
Dat is nog niet het geval als de sneeuw vers gevallen is.
Maar na een paar dagen strenge vorst, vormt zich een laag
van glasachtige kristallen.
Dit losse top laagje kan je zo oppakken.
En als je het uit je handen naar beneden laat vallen,
dan lijkt het net of er honderden minuscule kleine stukjes glas vallen.
Het rinkelt een beetje.
Op de foto's laat ik jullie zien hoe zo'n toplaag eruit ziet.

Het weekend zijn we lekker bezig geweest met schilderen.
Het resultaat laat ik jullie snel zien!
Ik ga vandaag nog foto's maken.
Geniet nog allemaal lekker van de sneeuw!
En pas op voor gladde wegen!
Doe voorzichtig!
Zorg dat je warm blijft!

Een warme groet,  Juliëtte


Onaangetaste velden met sneeuw, schitteren in het zonlicht.




Een close up van de sneeuw.


Hier zie je pas goed de structuur van de kristallen.


En wie keek er vanmorgen in mijn lens...Kareltje!
 

donderdag 17 januari 2013

De wonderen van koning Winter deel 2

Ijspegels.
Overal zie je ze.
Omdat het het dak warm is en de laag sneeuw isoleert,
smelt de sneeuw eronder elke dag wel iets.
En vormt zo de mooiste ijspegels.
Min 21 hier vanmorgen! In het zonnetje nu min 6.

Liefs, Juliëtte









Zo ziet onze dakrand er uit.



Struiken bezwijken onder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten