vrijdag 26 oktober 2012

100 VOLGERS EN GIVE AWAY






De teller staat op honderd volgers!
Dus zoals beloofd, tijd voor de give away!
Bij deze natuurlijk een warm welkom voor de nieuwe volgers!
Gezellig dat jullie ook af en toe eens op mijn blog kijken!
Ik heb nooit geweten dat bloggen zo leuk kon zijn!
Ik heb heel wat lieve mensen op deze manier leren kennen!
En ik zou het niet meer willen missen!
Voor deze give away heb ik een aantal zelf gemaakte spulletjes uitgekozen.
Zo zit er voor iedereen misschien wat bij!
Het enigste wat je moet doen is een berichtje hier achterlaten!
Vermeld hierbij het nummer van je voorkeur.
Je moet natuurlijk wel volger zijn om te kunnen meedoen.
En met een linkje op je blog maak je me ook heel blij. (onderste foto)
De give away loopt tot 14 november!

Sorry, voor de slechte, scheve foto's!
Ik kan jullie garanderen dat alles recht gemaakt is hoor!

Terwijl hier weer een dik pak sneeuw is gevallen, zit ik nog druk te werken
aan de poppenjurk voor het paspopje.
Ik hoop jullie snel  foto's te laten zien!
Ik wens jullie bij deze een heel fijn weekend!!

Liefs, Juliëtte



Nummer 1 bestaat uit een gehaakt setje van kerstboom ornamentjes.
Je krijgt 4 hartjes, 4 zilveren sneeuwvlokjes, 4 witte sneeuwvlokjes , 4 ijspegeltjes, 1 kerstengel
en lavendel kussentjes van Tilda stofjes. Ik zal de gehaakte ornamentjes, voor verzending in model maken, met suikerwater.


Nr. 2 is een patchwork kussenhoesje van allerlei kerststofjes. De vulling moet je zelf verzorgen.


 Nr. 3 is een geborduurd kussenhoesje in de kleuren zwart,wit. ook hier moet je zelf de vulling verzorgen.



Nr 4 is ook een geborduurd kussenhoesje.
De kussentjes hebben een klein formaat.



 

woensdag 24 oktober 2012

PASPOPJE

Zo, ik ben weer helemaal bij met het lezen van jullie blogs!
Waren wat bedrijvige dagen, dus even reageren was er niet bij.
Gisteren ben ik even naar Lillehammer gereden met Marcel.
Wat buiten lampen gekocht voor de boerderij en een nieuwe jas voor mij!
(Wat kan ik toch weer goed rijmen!)
Eindelijk geslaagd voor een leuke jas!
Ja, in een wat grotere maat is het altijd moeilijk!

Een rondje tuincentrum gedaan en wat vond ik daar!! Kleine pompoentjes!
Ja, echt waar! In de grote steden dus wel, maar hier in de buurt niet.
De prijs? Zo'n 7 euro per stuk!! Ahum...ik heb ze maar laten liggen!

De rest van de dagen heb ik mij bezig gehouden met een klusje wat al een
hele tijd hoog op mijn, te doe, lijstje stond!
Het maken van een paspopje! Ik wil dit ook zo graag eens in het groot maken,
dus dit is goed om te oefenen.
Als basis heb ik een houten w.c rol houder genomen, geverfd en in de patina gezet.
Patroontje 2 x uit stof geknipt en met de hand genaaid.
Zelf vind ik het altijd handig om op de verkeerde kant van de stof het
patroon over te nemen. Zo, kan je goed de vormen volgen.
Ook met de naaimachine!
Uiteindelijk kunnen jullie op de foto's zien wat het geworden is.
Ik heb gekozen voor een slank model, maar ook dat je kun je veranderen.
Het patroontje heb ik uitgeprint op A4 formaat!
Maar je zou het ook kleiner kunnen maken of zelfs in het mini voor een
poppenhuis.
En nu is je paspopje klaar!
En kan je het naar hartenlust gaan decoreren.
Ik ben begonnen met het maken van een jurkje van oude kantjes, gecombineerd met
haakwerk! (Zie laatste foto).

Ik vind het erg leuk om patroontjes met jullie te delen!
Dus bij deze!

Veel liefs en tot gauw!   Juliëtte



                                                                                                     Het halsje strak dicht om de                
                                                                                                      stok rijgen.                                

En dit is het opgevulde resultaat.

   Voor de rok van het jurkje ben ik al begonnen. Oud broderie kant en het eerste gehaakte kantje.

 

zondag 21 oktober 2012

RESULTAAT VAN AFGELOPEN WEEK

Even een kort berichtje uit Noorwegen!
Wil jullie even het resultaat laten zien van de poncho waar ik mee bezig was.
Naar een idee van Nelleke!
Lekker warm, want dat hebben we wel weer nodig straks!
De roos op de poncho is het patroon dat ik 
een aantal posten geleden met jullie gedeeld heb.
Vrij makkelijk met een goed resultaat.
De rand heb ik van hetzelfde garen gehaakt.
Deze loopt van zich zelf een heel klein beetje rond, dus ideaal voor een kraagje.
Maar ook op rechte stukken laat het zich goed vormen.
Hieronder het patroontje.

Wat een leuk idee zij had voor een oude lepel!
Zie hieronder het resultaat.

Oeps, de teller staat op 98 volgers!
Nog even wachten en dan laat ik jullie mijn give away zien.

Dan wens ik jullie een hele fijne zondag!
Liefs, Juliëtte

P.s mijn blog is iets trager dan normaal! Dit komt door de vallende blaadjes!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten