m

woensdag 12 december 2012

Kerstsfeer op Ny Fløtt

Gelukkig, de auto is weer terug!
Er waren twee koolborstels stuk in de dynamo!
Tientjes werk, maar het inzetten was honderdjes werk!
Pfff.....
Nou, ja hoor er zijn ergere dingen.
De wereld hier is aardig wit.
Er ligt geen dik pak sneeuw, maar het ziet er mooi uit!
Nog een paar dagen en dan komen onze dochters thuis!
Ik kan haast niet wachten!
Het huis is al aardig in Kerstsfeer en zoals beloofd wat foto's!
Ik heb er nog meer gemaakt maar die laat ik later wel weer zien!
De kerstboom hebben we al uitgezocht in het bos en die gaan we
zaterdag omzagen en versieren.
Ik heb er zin in!


Veel liefs,

 Juliëtte



 

maandag 10 december 2012

Strenge vorst en heldere sterrenhemel.

Het weekend is weer om.
Een week en weekend van strenge vorst!
Voortdurend bezig zijn om de boel warm te houden.
De eerste min 24 graden Celsius hebben we al gehad.
Maar het was te doen hoor!
Gisteren even bij mijn zus en zwager op ziekenbezoek geweest.
Het gaat goed met hem, maar hij heeft nog een lange weg te gaan!
Toen we terug naar huis gingen, wou de auto niet lekker starten!
Wat nu weer! Hij is net bij de garage geweest.
Nou, maar gauw naar huis rijden en dan zien we wel.
Gelukkig goed thuisgekomen, maar aldaar wou de auto niet meer starten.
Dood dus. De accu's zijn wel goed! Dynamo?
Vanmorgen is onze Toyota pick-up opgehaald door de NAF.
De landelijke A.N.W.B.
We zien wel weer wat dat ons brengen gaat.
Nou ja, het is maar een reparatie! Er zijn ergere dingen in het leven.
Het is alleen een beetje lastig, zo zonder auto.

Afgelopen zaterdag is het hier begonnen met sneeuwen.
Niet zo veel hoor, maar het ziet er weer prachtig uit.
In NL zag ik ook al dat er dikke sneeuwpret was, maar dat het niet
zo lang mocht duren.
Hier zijn de temperaturen ook wat milder, maar aankomende week
gaat de winter weer strengen.

De dozen met kerst spullen van zolder gehaald en alles wat ik
dit jaar wou gaan gebruiken, er weer uit gehaald!
Alles, behalve de boom, staat nu weer zo'n beetje.
Daar laat ik later nog wel wat foto's van zien!
Ook nog druk aan het poppenhuis gewerkt.
En ook daar is het nu Kerst.

Verder heb ik nog een heleboel klusjes, die nog gedaan moesten worden,
afgemaakt!
Dat geeft een rustig gevoel, zo voor de Kerst.

Marcel heeft nog wat mooie foto's gemaakt, van de sterrenhemel.
Prachtig zijn die!
Die wil ik hieronder ook met jullie delen.

Vanmorgen alle blogs weer gelezen! Ik mis nooit een blog!
Maar ik heb niet altijd even tijd om op alles te reageren.
Maar toch probeer ik dat zo veel mogelijk te doen hoor!

Nu is het toch weer een lang verhaal geworden.
Afijn, laten we maar naar de foto's gaan!

Veel liefs,  Juliëtte.



Het voetje van de boom wil ik nog wat veranderen. De lichtjes kunnen echt branden.



Een sok bij de open haard.

Een heel klein kerststukje. En de theepot staat lekker warm onder zijn theemuts.

ANDROMEDA

JUPITER

PLEIADEN
 

woensdag 5 december 2012

VERVOLG SLAAPKAMER POPPENHUIS

Hier laat ik de foto's zien van de voorlopige inrichting van de slaapkamer.
Ik wil hier een hemelbed gaan maken, maar daar wil ik nog even mee wachten.
Ik heb wel al wat ideeën,  maar nu nog mooie stofjes bij elkaar zoeken.
Nu ga ik in ieder geval beginnen met het schilderen van het poppenhuis aan de
buiten kant.
Er zitten nog twee zolderkamertjes in het huis, maar ik weet nog niet precies
wat ik daar mee wil gaan doen.
Ik zit te denken aan een atelier met fournituren, stoffen enz.
En aan een droog en was ruimte.
Daar moet dan wel alle meubeltjes voor gaan kopen of maken.
Ik zie wel wat dat gaat worden en wanneer ik daar aan ga beginnen.
Hier eerst de foto's van de slaapkamer.

Tot gauw!
Veel liefs!     Juliëtte





Nog genoeg plaats voor een hemelbed.
Dus wacht ik nog even met de wandversieringen
en verdere inrichting.












De stick-it is hier wel erg te zien.
Ik gebruik dat omdat anders de kleine spulletjes steeds omvallen.
Ik zal het toch wat spaarzamer moeten gebruiken.

     
De linnenkast.



Al wat kleding in de kast gehangen.







Ik ben helemaal gek van dit stoeltje.

















Het halsje met de ketting wil ik ook nog wat ouder maken.








































close-up van de linnenkast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten