donderdag 2 mei 2013

Een klusje hier een klusje daar.

Wat heb ik met veel plezier gekeken naar de troonswisseling!
Geweldig!
Ik heb de hele dag voor de televisie gehangen.
Een mooie, ontroerende dag!
En gelukkig is alles zonder incidenten verlopen!
Op dit soort dagen voel ik toch weer heel sterk de verbondenheid met Nederland!
En ben ik heel trots om een Nederlander te zijn.

Buiten wapperde de driekleur en sneeuwde het af en toe.
Met een zeer sterke Noordenwind, was het een perfecte dag om lekker binnen te blijven.

Afgelopen dagen heb ik nog een rand gehaakt voor op de nieuwe kussen slopen.
Zodat ze wat ouder aan doen.
De foto's zijn niet zo erg best, maar er zit een roos in het haakwerk.
Weer een klusje af.

Ook nog even de gordijnen in Larissa haar slaapkamer op maat gemaakt.
En zo met de nieuwe dekbedovertrekken, is het naar mijn zin.
Nog een plankje aan het voeteneind voor allerlei prullaria en dan is het echt af.

Gisteren heeft Marcel de kast in de verf gezet en wachten we, vol ongeduld,
op de bestelde scharnieren.
Nu ga ik verder met een vouwgordijn op Aurora's kamertje.
Zelf gemaakt.
Ik hoop dat het gaat lukken.

Veel liefs, Juliëtte














 

maandag 29 april 2013

Lente! Waar ben je?

Het lijkt wel een noodkreet, maar het is hier echt niet behaaglijk!
Van de week werden we  's morgens zelfs verrast met een flink pak sneeuw.
De kachel brand volop en buiten ....nou laat maar.
Als het 5 graden is dan is dat veel.
Dan maar weer binnen aan de gang.
We moeten nog zo veel doen, dus vooruit maar weer.
De garderobe kast is bijna klaar.
Behalve het schilderen en de deuren  plaatsen.
We hebben hiervoor landelijke scharnieren besteld en die komen,
als het goed is, vrijdag aan.
Bij deze alvast een voorproefje.
Het eindresultaat houden jullie nog tegoed.


Kast in aanbouw.

Een hoop meetwerk want de achterwant loopt scheef.
Dan de kast ook maar scheef bouwen, als de voorkant maar recht is!

Kast alvast ingeruimd. Het wachten is op de scharnieren.
Het schilderen kan wel alvast beginnen.


Vrijdag lag mijn gewonnen give away bij Jacqueline van http://label-24.blogspot.no!
Dank je wel, ik ben er heel erg blij mee!
Ik heb de spulletjes een mooi plekje gegeven! En alles is heel aangekomen hoor!!


Deze hangt in de keuken. Die moet ook nog helemaal verbouwd worden.
Er zitten zoveel lagen verf op het hout,
dat het gaat scheuren.


Zo, en nu ga ik weer verder met opruimen.
Ik wens mijn vriendinnen en familie in Nederland, een hele fijne Koninginnedag en Kroning toe!
Juliëtte zal alles volgen!  Via de t.v!

Veel liefs en knuffels!

Juliëtte







 

maandag 22 april 2013

Sneeuwvrij

De titel zegt het al, alle sneeuw is weg.
Dat is dit jaar zo hard gegaan dat er hele stukken weg hier zijn weggespoeld.
Zo hard ging het!
De temperaturen laten nog steeds te wensen over.
Alleen in het zonnetje is het behaaglijk.

We hebben het, de afgelopen dagen, echt wel druk gehad.
Aurora was drie dagen thuis en we hebben o.a de paarden geschoren.
Die hadden zo'n dikke wintervacht, dat het in het voorjaar beter is om
ze meteen te scheren.
Want als ze gaan ruien, dan zitten ze weken lang met de jeuk.
Nu zijn ze er in keer vanaf.

Afgelopen vrijdag is Aurora naar Horten vertrokken.
Naar haar nieuwe baan.
Voor die tijd een hoop gewassen en opnieuw ingepakt.
Alles is drie dagen tijd.
Ik was donderdagavond zo moe, dat ik mijn ogen niet meer open kon houden.
Op tijd naar bed dan maar.
Vrijdag Aurora uitgezwaaid en toen de rest van het huis opgeruimd.
Want dat was er niet van gekomen.

In het weekend was het droog en zonnig. Toen hebben we bijna alles
op de boerderij , lente klaar gemaakt.
Van grint harken tot oude boomtakken verbranden.
De veranda opgeruimd en ga zo maar door.
Nu is het weer koud en bewolkt, dus werken in de tuin, laat ik maar even achterwegen.
Ik zag wel al dat de krokussen op komen.
De zakken met potgrond en de gedroogde koeienmest hebben we al in huis.
Nu de plantjes nog, maar daar moeten we even mee wachten tot half mei.

Met Aurora ben ik ook  nog  naar Vinstra geweest, even wat spulletjes halen.
Daar kwam ik nog wat leuke kussens tegen.
Hieronder staan de foto's.

Door al deze drukte is het bloggen er even bij ingeschoten.
Ik heb wel alles gelezen, maar even geen reacties achter gelaten.
Nu ga ik even gruwelijk uitrusten want er is geen spier, gewricht en pees die niet
zeer doen (fibriomialgie en M.E).
Met mijn rib gaat het inmiddels een stuk beter.
Ik moet in beweging blijven want anders gaat alles vastzitten.
Rust, roest, nietwaar?

Veel liefs, Juliëtte



Deze kreeg ik van Aurora.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten