woensdag 15 februari 2012

SHABBY STOLPFLES

Deze glazen 'stolpfles'  kreeg ik jaren geleden van mijn moeder. Ik heb er al van alles in gehad, van gekleurd water tot plantjes. Niets naar mijn zin. Totdat ik bedacht om hem eens  te decoreren. Het kant heb ik ooit op marktplaats gekocht. Een leuke plaat gezocht. Lijmpistool en aan de gang maar!







                                                                          
      En dit is het resultaat geworden. In de stolpfles zitten drie rolletjes oud muziekpapier.


















  Ja,nog even Brukt og Nytt bezocht en daar vond ik toch nog wat leuke dingen. Het is wel geen echt
   oud spul,maar daar is hier in de buurt slecht aan te komen.
  De echte oude dingen worden opgekocht door antiek handelaren en daar betaal je dan grof geld
   voor.


    
     Alleen het kleedje is oud.Dat kreeg ik gratis. De andere rozendingetjes waren 25kr/2.50 eur.


                 
                      En voor deze fles heb ik ook al een idee.



dinsdag 14 februari 2012

SNEEUW



Vandaag heb ik eigenlijk bijna de hele dag aan een jas van Aurora gewerkt. Daar moest een nieuwe
rits ingezet worden. Nou niet echt mijn favoriete  bezigheid en omdat mijn  naaimachine moeite heeft om door vier lagen te stikken, werd het een klusje met de hand.
Nou, het is gelukt, alleen heb ik nu een vinger die nogal poreus is. Ja, dan had je maar een vingerhoed moeten gebruiken!
Buiten waaide en sneeuwde het stevig . Mooie grote vlokken! Dat deed me denken aan een fotoartikel op Yr.no. Ons landelijk weerstation. Hoe zien die vlokken er in het echt uit? Hieronder een aantal foto's van sneeuwvlokken onder de microscoop.






                                          















maandag 13 februari 2012

OUDE PRENTEN




Vandaag heb ik wat oude prenten gescand. Ze zijn wel aardig uitgevallen vind ik.
Op een rommelmarkt in Nederland vond ik een oud muziekboek, met daarin wat losse prenten.
Ook vond ik een oud Frans boekje (uit 1834) met daarin (ingeplakte) echte prentjes.
En een zendingsblad uit 1922,met een aardig artikel.
De scans mogen jullie gebruiken voor hobbydoeleinden.
 Van het muziekpapier heb ik ook een scan gemaakt. Altijd leuk om mee te decoreren.

Fijne avond en tot morgen!










                                              
                                                  Het Franse boekje uit 1834.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten