donderdag 4 oktober 2012

HUISKAMER RENOVATIE

Wat werd ik gisteren aangenaam verrast door Marijke van: http://marijkevanooijen.blogspot.no/2012/10/workshop-van-wollepoppenkind-op-25.html
Wat een leuk blog over mijn gehaakte poppen kleertjes!
Ik vind het erg leuk om mijn kleertjes zo terug te zien!
Bedankt, lieve Marijke!

Nu even wat foto's van de huiskamer van het poppenhuis.
Een van de oudste, bewaard  gebleven kamers van het huis.
Ingericht in Victoriaanse stijl.
Marcel had hele dunne houtstripjes voor mij gezaagd en
deze heb ik als vloer in de kamer geplakt.
Daarna gepatineerd.
De lambrisering heb ik zelf gemaakt van een foto van een
antiek houten paneel.
Het effect is wel aardig. Ook een klein houten latje gebruikt als afscheiding
tussen behang en lambrisering.
In de keuken wou ik graag een schouw. Die heeft Marcel ook
voor mij gemaakt uit een blokje hout.
Wat zou ik toch moeten zonder mijn handige mannetje!
De structuur heb ik opgebracht met verf en zand.
Nu alles nog een beetje afwerken hier en daar en dan kan ik gaan inrichten.
Dat laat ik jullie volgende keer weer zien!

Veel liefs!  Juliëtte


LATJES PLAKKEN

VLOER LIGT  ER IN


LAMBRISERING WIL IK NOG AFLAKKEN VOOR EEN MEER DIEPERE KLEUR EN GLANS


NOG WAT AFWERKEN EN DAN KAN IK GAAN INRICHTEN.




HET KEUKEN SCHOUWTJE VAN HOUT




KLAAR.


dinsdag 2 oktober 2012

HERFST IN HUIS



Elk jaar vind ik het ook weer erg leuk om de herfst
een beetje in huis te halen.
Normaal ben ik niet zo heel erg gek van de kleur oranje,
maar in de herfst dan mag het!
Pompoenen zijn hier niet te koop, dus dan maar van keramiek.
De witte pompoenen op de foto heb ik laatst geschilderd.
En heb daar toen een rand voor gehaakt.
Zo heb ik toch nog shabby pompoenen in huis.
Ik heb nog twee lelijke groene liggen.
Die moeten ook maar eens een ander kleurtje krijgen.

De hoge glazen vazen heb ik gevuld met allerlei soorten
dennen en sparren appels!
Je zet ze zo gemakkelijk neer.
En als de herfst over gaat in de winter,
dan kan je ze zo weer opruimen.

Op de salon tafel hebben de muizen het erg druk.
De grote parade van de pompoen koning gaat beginnen!
Het trekken van zo'n grote, zware pompoenkoets valt heus niet mee!
Dit tafereel heb ik jaren terug gemaakt met behulp van een patroon.
Materiaal:  vilt.

Evenals de bladschilder! Maar die heb ik zelf ontworpen.
Elk jaar is hij weer druk met het schilderen van de bladeren.
Van groen naar rood en bruin.
En daarbij veranderd hij zelf ook nog eens van kleur.

Wat geniet ik altijd van jullie lieve reacties!!
En een hartelijk welkom voor mijn nieuwe volgers!!
Op naar de honderd! Dan doe ik weer een Give Away!
Ik wens jullie een hele fijne dag!!

Liefs, Juliette








WITTE SHABBY POMPOENEN

HET MUIZEN TAFEREEL. 

HET BLAD SCHILDERTJE.
 

zondag 30 september 2012

HERFSTKLEUREN





Een goed weekend gehad!  
Veel zon en super genieten!
Bijna alles is klaar voor de winter.
Buiten nog even een paar foto's gemaakt van de prachtige herfstkleuren.
En bovendien nog lekker opgeschoten met het baby vestje.
Vanavond ga ik nog even het plafond witten.
Van het poppenhuis, natuurlijk!

Fijne zondag verder!

Liefs, Juliëtte




OP DE TOP ZIE JE AL EEN BEETJE SNEEUW LIGGEN.






ONDANKS DE NACHTVORST, BLOEIT DE CALENDULA NOG RIJK.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten