vrijdag 11 mei 2012

POPPENHUIS POPJES

Zo, daar ben ik dan weer eens!
We hebben hele gezellige dagen gehad samen!
Jammer dat het weer zo snel voorbij is, maar dat is nu eenmaal niet anders.
Inmiddels heb ik al weer jullie blogs doorgelezen, dus ik ben weer helemaal bij.
En natuurlijk heb ik weer genoten van al jullie lieve reacties!

Hier is het weer ook niet zo geweldig! Als dit het voorjaar is, dan is het
veel te koud voor de tijd van het jaar. We hebben nog steeds de kachel aan!
Nou, we hopen maar op beter.
Ik heb met Aurora toch nog tussendoor wat zomerplantjes gehaald.
Die staan nu geduldig in de keuken te wachten om naar buiten te gaan.
Wij ook!

Ook ben ik aan de gang gegaan met een aantal poppenhuis popjes, van
keramiek, die ik vorige maand besteld heb via marktplaats. Ik vond de
prijs van 2 euro per stuk, zeer goedkoop!
Natuurlijk veel te modern. Dus heb ik ze andere kleertjes en een kapsel
gegeven. Een beetje Victoriaans.
De popjes zijn 14 cm groot. Een heel gepriegel, dat wel, maar leuk om
te doen.
Er komt namelijk een nieuwe hobby bij!
Ik hoop dat er binnenkort een poppenhuis uit Nederland komt, via de post!
Compleet met meubeltjes en alles.
Ik ben hier zo erg blij mee!
Dit is al een tijdje een jeugddroom van mij, om ooit een poppenhuis
te hebben. Ik was als kind al gek van het poppenhuis wat in het Rijksmuseum
te Amsterdam staat! Daar gingen we met de klas vroeger heel vaak naar toe.

Nou , weer genoeg geklets voor vandaag!
MORGEN IS HET ZOVER! UITSLAG VAN DE GIVEAWAY!
Dubbel feest, want morgen is ook onze trouwdag! Al 23 jaar samen!


Veel liefs en allemaal een geweldig weekend!

Juliëtte


Violen groot en klein, rose petunia's en lavendel.





Zo zagen de popjes er uit! De nylon haren heb ik hier eraf gehaald.





Van gekruld schapenwol en haarlak een nieuw kapsel gemaakt! Dat oogt wat natuurlijker.



Kapsel in Victoriaanse stijl.



En een nieuwe Victoriaanse jurk.





En van dit popje alleen de haren opgestoken. Dat zag er nog wel aardig uit.
Wel een schortje gemaakt en een strik in het haar.

woensdag 9 mei 2012

PAUZE

Nog eventjes een pauze.
Vandaag weer even 7 uur in de auto om Aurora naar het vliegveld te brengen.
Larissa gaat ook gezellig mee, dus we maken er een echte meidendag van!
Ik zal snel weer jullie blogs doorlezen en reageren!
Dat is er niet van gekomen.
De anemoontjes op de foto's groeien hier in het wild.

Veel liefs! Juliëtte




zondag 6 mei 2012

GEZELLIG!

Aurora is thuis! Dat hadden jullie wel begrepen.
Vrijdagnacht kwamen we om 3.30 thuis, na 7 uur in de auto te hebben gezeten.
We hadden heel wat bij te praten, dus het was een gezellige boel in de auto!
Vanavond komt Larissa ook thuis uit Lillehammer en dan zijn we weer eens
met zijn viertjes!
Daar kan ik nu enorm van genieten!
Donderdag avond moesten we op de valreep nog even naar de dierenarts,
met onze elandhond Jakk.
Hij had al tijden een talgklier in zijn nek, en die wat plotseling gaan
ontsteken! Gevolgen een abces. Die is nu open gesneden en hij heeft nu
antibiotica. Gelukkig gaat het nu goed!

Deze week ga ik al jullie blogs eens even nalezen! Want dat schoot er een
beetje bij in, nu.
Ik wens jullie een hele fijne week met veel zonneschijn en vooral warmte!
Want het is nog steeds koud hier!


Jakk kreeg wel even een roesje voor de behandeling.



Waar verpakkingsmateriaal wel niet goed voor is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten