maandag 19 maart 2012

MAARTSE BUIEN




Daar is geen Maart zo goed,
of het sneeuwt wel op de boer zijn hoed!

Brengt Maart storm en wind, de sikkel is de boer gezind!


Die oude spreukjes gaan hier nu wel op!
Vanaf gisteravond, veel wind tot stormachtig en natuurlijk.......
sneeuw! Vannacht was het zo maar weer 10 graden onder nul!
Toch is dit van korte duur, volgens het Noorse weerstation Yr.no.
Straks komt de lente weer terug!
In de verte zie ik de blauwe lucht alweer.

Verder wil ik jullie nog een stukje van ons gangetje laten zien.
Ons huisje is niet zo heel erg groot en heeft  een laag plafond.
Dat maakt het erg knus en gezellig, vinden wij.
Toch is er de mogelijkheid om het plafond in de toekomst te verhogen,
maar dan moet er eerst een nieuw dak op het huis.
Dat gaat ook zeker gebeuren, dat nieuwe dak!

Nu even wat foto's van het voorste gangetje,
dit is later aangebouwd. Evenals de badkamer, twee slaapkamers en kantoor.
Het tweede gangetje (waar het antieke kasje staat) de huiskamer en
de keuken zijn nog het oorspronkelijke huis uit 1937.
Dit was wel heel erg klein dus.


            
Toch nog even een witte hoed.


Het oude gang stelletje van mijn ouders wit gemaakt.


De kandelaars waren oude wandlampjes, helemaal kapot!
Maar ik vond het houtsnijwerk zo mooi.
Een  kwastje verf gegeven en een klein kaarsje erop gelijmd.

Alles in Tilda stijl. Het potje met stoffen rozen maakte ik zelf.
De kip was een oude kapotte paaskip.
 Even gelijmd,wat plamuren en schilderen.
Je ziet er niets meer van!


De vaas en bloemen kocht ik in een winkel hier in Noorwegen.

En een grenen sleutelkastje ook wit gemaakt en in Tilda stijl,
als knipoog naar Noorwegen.

Meer weten over Tilda? http://www.tildasworld.com/


zaterdag 17 maart 2012

NOORDERLICHT

We zijn laat in de middag terug gekomen van een ritje Lillehammer. Onze jongste dochter, Larissa weggebracht
Dus echt veel heb ik niet kunnen doen en vanavond gaan we op verjaardag visite.
Nu is Marcel eergisteren nog weer even naar boven gereden,
want er was weer melding van het Noorderlicht.
Het was wel wat bewolkt maar dat gaf weer een heel ander effect.
Hij heeft volgende prachtige foto's gemaakt en die wil ik weer
graag met jullie delen.

Een hele fijne avond verder!!

 Liefs, Juliëtte






















vrijdag 16 maart 2012

VLINDER EN ROOS

Het begon vanmorgen met een heerlijk zonnetje!
En al heel snel was het lekker warm buiten!
Nou, daar heb ik meteen goed gebruik van gemaakt!
Lekker buiten!
Maar wat later op de middag begon het te bewolken.
En werd het  gelijk een stuk  kouder!
Hup, de kachel maar weer aan.
En toen ben ik maar een beetje aan het haken geslagen.
Van mijn lieve tante kreeg ik deze bolletjes met glinstergaren.
"Kun je er wat mee , kind". Natuurlijk!
Eerst maar eens een roosje van gehaakt.
Nou, dat viel nog niet me!. Er zit namelijk een echt
messingdraadje in en het haken ging daardoor erg stroef.
Uiteindelijk is het wel gelukt.
Gelijk maar een bijpassend vlindertje gehaakt.
Het derde vlindertje is in de maak.
Deze spulletjes kan ik dan weer goed gebruiken voor versiering.


Een heel fijn weekend!

Veel liefs, Juliëtte




En zo begon de dag!
Hoezo, blauwe lucht?


           Bolletje garen van mijn tante.
           Ik kreeg een heel zakje met verschillende kleuren.



        En dit is het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten