maandag 5 maart 2012

ZEEUWSE KNOP

Allereerst wil ik jullie bedanken voor al jullie lieve reacties!
Dat maakt het voor mij weer een stukje makkelijker!
Ik weet dat ik nu op het punt sta om  mijn kind los te laten.
Al doet het pijn het hoort bij het leven!
Als lekkertje heb ik vandaag de Zeeuwse knop van Marieke gebakken.
Met Cranberry's, sinaasappel en kruiden.
Ziet er heerlijk uit!  We gaan er smakelijk van eten!

Veel liefs, Juliëtte








zondag 4 maart 2012

JABOT/PLASTRON

Na een avondje knutselen heb ik voor Aurora ,mijn oudste dochter, een jabot gemaakt.
In de paardenwereld spreken ze over een plastron.
Aurora vertrekt op dinsdag a.s naar
Nederland om daar stage te gaan lopen bij olympische dressuurstal van Baalen.
Ze is dan zeker een maand weg, maar dat kan ook zo maar twee jaar worden.
Ze gaat alleen met de boot en de auto, voor het eerst!
Ik denk dat ik het enger vind als zij!
Als je zin hebt om haar belevenissen te volgen kijk dan hier.:
http://auroravd.blogspot.com/
Wat zal ik blij zijn als ze veilig is aangekomen!
En omdat haar oude plastron kapot was heb ik een nieuwe gemaakt.
Met veel bling! Want net als haar moeder vind ze dat erg mooi.
Alleen waar haal ik lint met Swarovki steentjes vandaan?
Gelukkig had ik er nog een aantal van een oud shirt van mij.
Met een lijmpistool op het lint geplakt en klaar.
De steen erboven is een oude oorbel.

Inmiddels is het hier weer gaan sneeuwen!
Ja, het is nou eenmaal  maart! 


Ik wens jullie een fijne zondag verder!  Liefs, Juliëtte




      Stof achter de steentjes weggebrand met aansteker en lijmen maar!
      Wat een gepriegel!


                          
                         En dit is het geworden.


                      Bling!





                      


zaterdag 3 maart 2012

DRUKKE ZATERDAG

Allereerst een warm welkom voor de nieuwe volgers van mijn blog!
Gezellig! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Vandaag dus echt een drukke zaterdag!
Eerst met Marcel bouwmaterialen gehaald en boodschappen gedaan.
Voordeel dat het alweer een stralende dag was.
Helaas was het niet zo erg warm.
Maar een mens kan niet alles hebben,.....toch?
We hebben drie gebruikte traditionele deuren op de kop weten te tikken.
En die kunnen we straks heel goed gebruiken.
Verder elf isolatie platen voor Marcel zijn werkplaats.

Gelukkig heb ik ook nog even tijd gevonden om deze
blog te plaatsten. Vanavond ga ik wat knutselen.

Ik wens jullie een hele fijne zondag!

Veel liefs, Juliëtte




Dit is het derde hoekje van onze slaapkamer.
De apothekerskast was eerst grenen,
maar die hebben we wit geschilderd.
De Victoriaanse schaatsen heb ik ooit van mijn opa gekregen.
" Goed bewaren", zei opa. En dat heb ik ook gedaan.
Mijn opa was niet zo van geven, dus dit was al heel bijzonder.
Ik heb ze gepimpt met lint en een dun kantje.
Het doosje en de andere pop kennen jullie al.
Verder ben ik gek op Victoriaanse dames poppen.



Dit kasje was ook ooit grenen.
Helaas is het ruitje gebarsten tijdens de verhuizing.
Dat is ook een dingetje wat nog even moet!
Ja, ik hou ook van glimmertjes,
vandaar de kleine Swarovski verzameling.



En nog even een close-up.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten