dinsdag 26 februari 2013

Lentegevoel

Wat is dit nu? Juliëtte in het koude Noorwegen heeft lentegevoel?
Nu al?
Ja, echt waar! Het is hier al een paar dagen heerlijk zonnig.
En dan kan je goed merken dat de zon krachtiger aan het worden is.
Want overdag dooit het.
Ook de vogeltjes laten hun eerste lente gezangen horen!
Dus wat heb ik het weekend gedaan?
De keuken uitgesopt en de badkamer.
Niet dat het nu vies was, maar er zijn altijd van die plekjes die wat
extra aandacht nodig hebben.
Verder ben ik regelmatig even buiten geweest, even de zon op mijn witte toet!
Marcel is druk bezig geweest met de kamer van Larissa.
Dat schiet ook al aardig op. De houten wanden zitten er in en nu het
plafond nog.
De wanden wachten nu op de laatste laagjes verf.
Ook ik heb nog heel even de bodem van mijn tafeltje geschilderd.
Ik had daar een doek in liggen,maar dat is zo lastig met schoonmaken.
Dus heb ik het voorzien van een dun laagje muisgrijze verf.

Natuurlijk tussen alle bedrijven door nog even aan het sprei gehaakt.
Want dat moet ook doorgaan.

Natuurlijk wil ik jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor al die lieve , warme
felicitaties voor mijn verjaardag! ♥

Veel liefs, Juliëtte

P.s willen jullie nog even weten wat ik voor Tjits haar vijftigste verjaardag
gemaakt heb? Kijk dan even op haar gezellige blog.


Eerst een laagje grondverf


Dan de definitieve kleur erop. Het lijkt grijs maar is de kleur machiatto. Een soort bruin/grijs.

Een beetje slechte foto! Genomen door de glasplaat van de tafel.
Hier liggen een aantal brocante spulletjes. Ik zal hier nog wel eens betere foto's van laten zien.
Maar de grijze bodemplaat doet het goed.

En wat dit is? Dit is de berg sneeuw die afgelopen tijd gevallen is.
Bovenop een oude vuilniskast. Je zet daar je vuilniszak in zodat het wild je vuilnis niet kan aanvreten.
Sinds kort hebben we nu ook een kunststof afval container.

 

donderdag 21 februari 2013

Jarig

Om maar met de deur in huis te vallen, vandaag ben ik 54 jaar geworden.
En ik ben heel dankbaar dat ik het mag worden!
Want een hele hoop mensen is dit niet gegeven.
Daarom geniet ik elke dag weer!
Wel heel vreemd zo'n eerst verjaardag zonder mijn meisjes.
Wat mijn dag erg feestelijk maakt is de postbode!
Gisteravond keek ik in de brieven bus en vond een gezellig pakje van Petra.
En een envelop.
Met onderstaande foto's laat ik jullie even meegenieten.


Kijk eens wat een gezellig pakje in mijn lievelingskleur! Wie krijgt dit nu niet graag op haar verjaardag!
Wat schrok ik van de verzendkosten! Het is toch te gek voor woorden! Hier is Noorwegen is het trouwens nog duurder.
Dat maakt het wel een heel duur cadeau!

En in het pakje zat een pakje!


Kijk nou toch eens wat een verwennerij!! Een mooi tijdschrift! Een Gourmet/Fondue boekje. Twee hele mooie zelf gemaakte
kaarten! En een lieve kaart met opschrift!!

Zijn ze niet mooi?




Lieve Petra, mag ik je heel erg bedanken voor dit mooie cadeau! Ik ben er heel erg blij mee!
Reken maar dat ik zo een kop koffie ga zetten en lekker ga genieten van je mooie blad en boekje!

En deze mooie kaart kreeg ik van mijn lieve vriendinnen Lies en Nancy, uit Nederland!
Dank jullie wel!!






En of het allemaal nog niet genoeg is kreeg ik van Rosetta de volgende award!



Dank je wel lieve Rosetta!
Omdat ik het moeilijk vind om deze door te geven,
geef ik hem aan jullie allemaal omdat ik vind dat iedereen hem verdiend!
Dus als je er zin in hebt, pak de award, plaats hem op je blog en geef hem door
Vertel daarbij 7 persoonlijke dingen.
Bij deze doe ik dat hieronder:

1 Ik ben een jaar geleden met bloggen begonnen. Had al veel gelezen op andere blogs.
   Dit leek me zo leuk, dat ik maar ergens ben begonnen. Ik zou het niet meer willen missen!

2 Ik ben geboren in Amsterdam, stam af van de Hugenoten en mijn meisjesnaam is la Pierre.
   Tot twee generaties geleden waren alle la pierres en hun vrouwen puur Frans.

3 Ik ben al bijna 24 jaar getrouwd met mijn eerste grote liefde, Marcel.

4 Ik erg hou van eerlijkheid, eenvoud en gezelligheid!

5 Ik haat liegen, ruzie en oorlog!

6 Ik geniet van elke dag,een klein moment kan mij heel gelukkig maken. Ben erg trots op mijn  
   man en kinderen! En kan me geen leven zonder hun voorstellen!

7 Ik mis nog steeds Nederland. Maar  zou er echt niet meer willen en kunnen wonen.
  Niet met deze prachtige natuur om me heen.

Zo, nu hebben jullie mij een beetje meer leren kennen.
Zal ik er al laatste ook nog even een foto bij doen?
Op deze foto staan Marcel en ik voor ons boerderijtje. We hadden het toen net gekocht.
Het was hartje zomer en heerlijk warm!
Was het maar weer zo ver!

Veel liefs, Juliëtte





 

dinsdag 19 februari 2013

Pakket

En ja hoor, het rode Pieter post autootje is langs geweest!


Met de mooie give-away van  Nurdan uit Turkije!
Wat een verwennerij!
In een oudere post had ik al wat foto's laten zien.
Maar natuurlijk heb ik ook wat nieuwe gemaakt van al dit moois.
Dank je wel lieve Nurdan, voor al deze mooie spulletjes!!
Ik laat je binnenkort wel zien, hoe ik een heerlijke kop Turkse koffie gezet heb!
Hier volgen de foto's:

Een heerlijke Turkse koffie set met allerlei lekkernijen!
En een mooie set met spulletjes, waarvan Nurdan een aantal zelf gemaakt heeft.
Het schaartje heb ik inmiddels al in gebruik genomen!


En alsof het allemaal nog niet genoeg was, kreeg ik ook nog een doosje met
oude vintage kantjes! Gemaakt door de moeder van Nurdan!
Zo super fijn gehaakt! 
Wat voor nummer haaknaald is hiervoor gebruikt?
Voor een aantal van deze kantjes heb ik al een bestemming.


Nogmaals heel erg bedankt Nurdan, voor dit mooie pakket!
Ik ben er erg blij mee!

Tot gauw!

Liefs, Juliëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten