Verbouwing aan het huis.

De mannen zijn klaar.
Och,och wat een klus hebben ze aan het huis gehad.
Ons huis had al een bijnaam gekregen n.m, Crazy House.
Alles was in de loop van de 80 jaar aangebouwd en toegevoegd.
Niets, maar dan ook niets, was er recht aan het huis!
Ook was het in de loop van de jaren behoorlijk verzakt.
Dat heb je als je op een berg woont.
De grond beweegt zich heel langzaam.
Maar de mannen hebben het geklaard.Wat een vakwerk!
Alles is werkelijk kaarsrecht.
En het huis is nu goed geïsoleerd.
Iets dat we gelijk konden merken toen het wat kouder, werd deze week.
Nu is de taak aan ons om het huis te verven en alles op te ruimen.
Binnen ben ik bijna klaar. Jeetje, wat een stof overal.
Alles, maar dan ook alles, moest een sopje hebben.
En dan kan je merken dat je leeftijd en de fibriomialgie gaat tegenwerken.
Vroeger begon ik om 8.00 uur en was ik om 18.00 uur klaar met het hele huis.
Dat gaat niet meer. Rustig aan dan maar, het is niet anders.
Gek toch, dat je bovenkamer maar achttien blijft.
Maar je lijf zegt nee.
Nog wat kleine dingetjes en dan kan ik het balkon gaan soppen.
Daar hebben we gelukkig een hoge druk reiniger voor.
Hieronder wat foto's van de situatie nu.

Ik kom snel weer bij jullie terug! 

Veel liefs! <3 Juliëtte



    Ja, en sinds vorig jaar heb ik een kas.
    Daar staan nu de eerste zaden te ontkiemen.
    Later meer daarover.

6 opmerkingen:

  1. Het komt allemaal wel op zijn plaats Juliëtte ...
    Rustig aan en je mannen hebben knap werk verricht ...
    Straks kan je eten van eigen oogst ... heeeerlijk ...
    Nog een fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er weer prachtig uit.
    En als alles dadelijk geverfd is,
    kunnen jullie er weer lekker tegen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Juliëtte,

    Dat is zeker hard werken geweest maar wat heerlijk zeg dat
    alles weer kaarsrecht staat en goed geïsoleerd is, heel belangrijk.
    best nog een hele klus nu alle rommel te ruimen, doe maar rustig
    aan meis anders heb je jezelf te pakken.
    Ja gek is dat hé in je hoofd blijf je inderdaad altijd 18, hahaha
    heel herkenbaar hoor. Soms denk ik weleens als ik een dag op mijn
    kop in de tuin heb gestaan en bijna niet meer kan, ik zal toch niks mankeren, hihi maar ik vergeet dat ik al 70 ben.

    Sterkte met alle vorderingen, wat zal het nu genieten zijn voor jullie.

    Veel liefsssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig !....en wat mooi...tja we worden ouder...merk het zelf ook heel goed met het huis poetsen kan echt niet meer alles achter elkaar....pfff klote fybro.....altijd maar pijn hebben valt echt niet mee....maar ga jij maar lekker genieten van jullie prachtige huis liefs Ria x ❤️💋

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woww...Juliëtte, heel veel werk geweest maar het resultaat mag er dan ook naar zijn hoor!!!! Wat ziet het er schitterend uit!! Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh jee wat een klus is dat geweest . Dan ben je altijd weer blij dat het klaar is. Nu het 'opbouwen' dat is leuk. En gewoon op je gemakje doen, dan kom je er ook.
    En ja. in je hoofd blijf je eeuwig jong, maar je lichaam voelt niet zo. heel herkenbaar, ook zonder die fybro.

    BeantwoordenVerwijderen