donderdag 18 oktober 2012

PATROON BABYVESTJE

Schreef ik eergisteren nog over de sneeuw.
Nu is het weer volop herfst!
Met een ochtend temperatuur van 9 graden,
is de sneeuw weer met de Noorderzon vertrokken.
O, helemaal niet erg hoor! Zo gaat dat hier in Noorwegen.
Denk je dat de sneeuw komt en dan gaat die weer over in regen.
De herfst is dus weer volop terug!
De koudste maanden zijn hier echt in December,Januari en Februari.
Maar omdat we vrij hoog op de berg zitten is het altijd iets eerder winter bij ons.
Maar nu even niet!

Ik zag op de teller dat ik nog drie volgers nodig heb om op de honderd te komen.
Wat is dat snel gegaan! En wat ben ik er blij mee!
Natuurlijk spookt het idee al weken in mijn hoofd, wat ik als Give away
ga doen. Nou, dat is natuurlijk al klaar.
Wat het is?
Nog even wachten!
Natuurlijk wens ik mijn nieuwe volgers een warm welkom!
Ik kom gauw even op jullie blog kijken!


Ik wil hierbij ook even aan al mijn blog vriendinnen laten weten dat ik
elke dag weer erg geniet van hun leuke, creatieve en
gezellige, in herfst sferen gehulde, blogs!
Nu heb ik een digitale fotolijst en daar zet ik vaak foto's van jullie blogs op.
Dan kan ik hier op donkere dagen nog eens extra van jullie posten genieten!

Een aantal blogs geleden schreef ik over een baby vestje wat ik aan het breien was.
Die is inmiddels klaar, verzonden en aangekomen bij Marijke.
Hieronder dus foto's van het vestje!
Wil je dit vestje ook een keer breien, dan staat hieronder het patroon.

Nu ben ik een rand aan het haken voor een poncho voor mezelf!
Na een idee van Nelleke: http://echtepoppenliefde.blogspot.no/2012/10/super-romantische-poncho.html
Ik denk wel dat mijn poncho niet zo mooi gaat worden als die van haar!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne 'herfst' donderdag!

Veel liefs, Juliëtte



Ik heb alleen de randjes anders gedaan! I.p.v een boordsteek, kattentandjes.







Patroon opslaan op je p.c. en uitvergroten met Windows foto galerie


 

dinsdag 16 oktober 2012

DE EERSTE SNEEUW

Lieve blog vriendinnen,


Jawel, de eerste natte sneeuw is hier gevallen!
Ik zit hier weer volop, met een kop koffie, te genieten van jullie blogs!
De houtkachel is aan! Eindelijk! Na zes keer opnieuw aanmaken!
He, he....het hout was een beetje nat! Ja, dan gaat het ook niet!

Larissa is gisteren weer met de trein naar Trondheim gegaan!
Het was super genieten, zo met z'n drieën.
Dus tijd om te knutselen, die was er even niet.

Alhoewel er hier al natte sneeuw ligt, zit de herfst nog steeds in mijn hoofd!
Daarom heb ik mijn herfst merklap maar weer eens tevoorschijn gehaald.
Die heb ik jaren geleden een keer gemaakt!
Ik heb ook wel weer zin in borduren, maar ook het poppenhuis roept weer.
Nou ja , ik zie wel wat het gaat worden. Of misschien haken?
Pfffff.... ik word moe van mezelf!

De sneeuw valt al weer uit de bomen,
dus de herfst komt wel weer even terug!
En de regen ook!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe!

Veel liefs, Juliëtte












 

zondag 14 oktober 2012

WAT EEN VERRASSING!

Vanmorgen is hier de eerste natte sneeuw gevallen!
De winter is in aantocht.
Gisteren hebben we met z'n drietjes lekker boodschappen gedaan.
Bij terugkomst vond Marcel een dikke envelop in de brievenbus!
Die is voor jou!
Voor mij?
Een pakje!
Wat spannend!
Eerst de boodschappen even opgeruimd.
En toen lekker warme chocolade melk gemaakt.
Gauw mijn pakje open gemaakt.
Ik vond zo'n mooi, zelf gemaakt kaartje in de envelop!
Maar er zat nog meer in!
Twee kleine zakjes met pompoen zaadjes en een hele lieve brief!
Maar dat was nog niet alles!
Er zat ook nog een hele leuke zelf gemaakte vilt hanger in met pompoentjes!
De gulle gever was Sandra van Blauw ruitje: http://poesmisty.blogspot.no/
Zo maar!
Omdat ik geen pompoenen had in Noorwegen!
Nou, is dat niet ontzettend lief!!

Lieve Sandra, heel erg bedankt voor je lieve gebaar!!
Ik ben er echt heel erg blij mee!!
Ik ga ze in de lente uitzaaien onder glas!
En hoop dan dat het dan een heel warme zomer gaat worden!

Sandra heeft een heel gezellig, leuk blog!
Het zou zo leuk zijn als ze ook wat meer volgers krijgt!
Dus als jullie even tijd hebben?
Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag!

 Liefs, Juliëtte



Wat een gezellig pakje!


En een mooie kaart met pompoen zaden en een lieve brief!



Wat een lief kaartje! Zo mooi gemaakt!


En dan nog zo'n mooie hanger met pompoentjes van vilt!
Mijn weekend kan niet meer stuk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten