donderdag 7 maart 2013

Uitslag give away!

De afgelopen dagen erg druk geweest met van alles en nog wat.
En weinig inspiratie.
Het zal het aankomende voorjaar wel zijn.
Zoals beloofd de uitslag van mijn give away.
Er deden heel wat dames mee.
Dus ik geloof dat het wel in de smaak viel.
Ik laat jullie verder niet in spanning en ga over tot de trekking.

De lootjes in een schaaltje. En husselen maar!
De winnaar is:

Elsina van het blog: http://emsarts.blogspot.no/

Van harte gefeliciteerd! Zou je mij je adres willen mailen? Mijn E-mail adres staat in de rechter zijbalk. En wil je hem in het wit of in het ongebleekt katoen?
Laat je me het even weten? Dan kan ik zo snel mogelijk beginnen met haken.

Allemaal heel erg bedankt voor het meedoen en tot slot nog even de groeten van mij en.....


Kareltje.  

zaterdag 2 maart 2013

Mijn serviezen

Vandaag laat ik jullie weer zo'n tic van mij zien.
Het sparen van serviezen en serviesgoed.
Het allerliefst oud.
Maar ik heb er ook een aantal die niet oud zijn en
die ik ooit gekregen heb.
Natuurlijk heb ik wel een aantal favorieten.
Dat zal ik bij onderstaande foto's wel aangeven.

Momenteel stormt het hier erg en af en toe valt er
natte sneeuw.
Het dooit heel snel! Van mij mag het!
In de zon is het 10 graden!

Ik wens jullie verder een heel fijn weekend!

Liefs, Juliëtte



Dit is wel een oudje en een van mijn favorieten! Mijn moeder kreeg  dit van mijn opa bij haar trouwen.

Deze zijn niet zo oud maar hingen altijd bij mijn vader en moeder in de keuken. Aan een rekje.

Lekker kitsch, maar toch hou ik er wel van. Deze is wel wat ouder.En kocht ik ooit van een lieve oude dame.

Geel niet echt mijn kleur moet ik zeggen, maar deze kocht mijn moeder ooit op de markt.

Engels serviesgoed. Toch wel mijn grootste favoriet! Ik ben nog steeds bezig om dit compleet te krijgen.
Maar hier in Noorwegen vind je dat weinig. En verzenden, dat gaat verkeerd.

Dit Japans servies is ook weer van mijn moeder geweest. Niet zo oud, maar heeft toch iets bijzonders voor mij.
Ik kan dit soort dingen moeilijk weggooien.
 

woensdag 27 februari 2013

Spam en cookies..

Om maar gelijk met een aantal computer termen te beginnen.
Ik wil jullie allemaal even een tip geven voor je computer.
Die van mij werd erg traag.
Ik heb een gisteren mijn hele computer opgeschoond.
Al mijn foto's en files opgeslagen op een externe harde schijf en
deze ook nog eens op dvd gebrand. Extra back up voor als er iets met mijn
vriendje PC gebeurd. Of met de harde externe schijf.
Afgelopen jaar hebben mijn dochters al twee keer een kapotte externe harde schijf gehad.
Dus die dingen zijn ook niet altijd safe, terwijl ze net nieuw waren.
Nu surfen we allemaal wel regelmatig het internet af,
bezoeken we pinterest ,facebook en ga zo maar door.
Steeds vaker zie je dat sommige sites gebruik maken van Cookies.
Dan zetten ze kleine programmaatjes op je pc om b.v je surfgedrag te bekijken.
Iedereen kent het wel dat regelmatige opdaten  van programma's. Vaak blijven oude files achterwegen en werken niet meer, maar gebruiken wel geheugen.
Op het eind zit je hele p.c vol met troep. Ook je harde schijf!
Ik heb besloten om het volgende programma te downloaden:http://www.tune-up.com/download/
Je mag dit 15 dagen gratis uit proberen.
En dat heb ik dus gedaan.
En heb daarna mijn p.c laten scannen op deze vervuilingen.
Het resultaat was ongelofelijk! Meer dan 80.000 vervuilingen gevonden!!
Het programma is 2 uur bezig geweest om alles te verwijderen. Nu is mijn p.c een heel stuk sneller geworden!
Gisteravond weer even op internet geweest, resultaat 178 vervuilingen.
Ik denk maar dat ik dit programma ga aanschaffen.
Misschien voor jullie ook een tip?

Veel liefs, Juliëtte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten