vrijdag 30 maart 2012

OUDE STOELTJES

Vandaag maar eens een blog over onze oude stoeltjes.
Gevonden lang de weg.
Dit is het verhaal in beeld van twee oudjes die we hebben kunnen redden
van de vuilnisbelt.
*    =   deze foto's zijn nog genomen in ons oude huis.



Daar zijn ze dan de twee "oudjes". Ze zien er toch echt niet uit!
Zonder zitting, wat moet je er mee? *




Nou is Marcel heel erg handig, dus heeft hij deze zittingen van hout gemaakt.
Die passen precies in het gat van de stoel. *



Bekleed met vulling en stof. Ik heb hier Tilda stof voor gebruikt.               
En Marcel was heel druk met schuren en  het schilderen van de stoeltjes.  *



En dit was het eindresultaat.  *



Deze stoel staat nu in onze slaapkamer en de andere in de keuken.
En ik heb er ook een kussentje in dezelfde stijl bij gemaakt.



Allemaal een heel fijn weekend!
En heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties!!!


Liefs, Juliëtte

donderdag 29 maart 2012

PAASHAZEN

De kachel is weer aan! Wel erg gezellig, maar ik zit toch liever buiten!
Het ziet er naar uit dat ook hier de kou weer terugkomt. Brrrrr..... dan gaan
de winterjassen weer aan!
Ik heb uit voorzorg alle plantjes maar weer afgedekt.
Het zou toch zonde zijn al ze op het laatste moment toch nog doodvriezen.
Daarom ben ik maar aan het haken geslagen.
Er lag al een hele tijd nog een project te wachten.
Ik kan al jaren niet slagen voor een leuke...nachtjapon!
Ik heb een wat grotere maat en ze hebben hier werkelijk niets leuks voor volle dames.
Dus heb ik besloten om zelf maar iets te maken.
Naar een  ouderwets voorbeeld, dat in mijn hoofd zit.
Een gehaakte pas en mouwen  en de rest van een mooie katoen.
Ik zal het laten zien als het nog eens af komt.

Nu wil ik jullie wat oude paasknutsels laten zien die ik
vorig jaar en het jaar daarvoor gemaakt heb.
De meeste dingetjes heb ik niet meer, want die heb ik weggegeven!
Gelukkig heb ik de patronen nog , dus kan ik ze altijd nog een keer maken.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag toe!

Liefs, Juliëtte


Moeder haas met kind. Materiaal vilt en katoen.






Roze haas. Materiaal vilt en katoen.

Haas in krans. Materiaal vilt en katoen.






Bloemenkrans met haas. Materiaal vilt, en glaskraaltjes.

dinsdag 27 maart 2012

NY FLØTT ONTWAAKT LANGZAAM UIT WINTERSLAAP


Alhoewel ze voor volgende week een koudefront voorspellen,
laat de gedachte mij niet los, dat de lente nabij is.
Vandaag heb ik lekker wat over het erf gewandeld  en heb de volgende
foto's gemaakt.
Dan zie je dus dat het echt lente is!
De foto's zijn misschien niet zo geweldig, maar voor mij geeft het een gevoel van.......
Jippie! We gaan echt de lente in!
De sneeuw is in een recordtijd weggesmolten, op wat hardnekkige resten na.
En al dat water? Nou dat stroomt gewoon de berg af!

Deze foto heb ik een aantal dagen terug genomen.
De sneeuw is nu echt helemaal weg. En  al dat dooiwater stroomt gewoon het erf af.



De eerste bollen komen boven de grond.


Dit anjertje heeft de winter overleefd onder een bloempot.
De bloemknopjes zitter er al in.


De eerste bloemetjes in het nog dorre gras!


En dit is de rabarber! Mmmmmm...... was het maar zo ver!


Het is echt lente!
Dat vond Jurre ook! In volle galop over het land!

Veel liefs, Juliëtte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten