woensdag 30 mei 2012

"NIEUWE EETHOEK"

Lieve blogvriendinnen! Wat hebben we genoten van het heerlijke voorjaarsweer!!
Dat kon ik allemaal wel lezen op jullie blogs!
Jammer dat het nu weer zo koud is.
Ik zit hier alweer voor de kachel, want het is maar 5 graden buiten!
Wat een overgang! Vannacht weer wat nachtvorst gehad.
Ik moest de plantjes weer afdekken met fleecedekens.
Alleen de courgette zaailingen hebben de vorst niet overleeft. 
Jammer, maar dat is niet anders.

De eethoek is klaar! Wat is het opgeknapt! Nu nog katoen halen om kussentjes te haken!
Maar dat kan pas zaterdag, want Marcel heeft altijd de auto mee naar zijn werk.
Tot die tijd hoef ik me niet te vervelen. Want jullie kennen me zo onderhand wel!
Ik heb nog een wasmandje vol met onafgemaakte klusjes!
En bovendien is Larissa gezellig thuis van school omdat er ze  hier druk aan het staken zijn.

Veel liefs!!   Juliëtte




Dit is een deel van de woonkeuken. Ik heb de tafel nu  bij het raam gezet.
Dan hebben we mooi uitzicht naar buiten.
Alleen mag Marcel even de lamp verhangen.




PS Voor Janny, hier de plaatjes in het groot! Het zijn wallpapers.







zondag 27 mei 2012

SCHILDEREN

Wat is een klusje wat je lekker in de schaduw kan doen?
Ja, zoveel, zou je misschien wel zeggen!
Ik ben maar gaan schilderen.
Lekker rustig op mijn gemak.
De eethoek stoelen moesten echt een keer een likje verf hebben.
Ze zagen er niet meer uit!
Nieuwe kopen kan ook, maar dit zijn zulke makkelijke stoeltjes,
dat we er na 23 jaar nog geen afstand van kunnen doen.
Je kan er op zitten (Ha..... natuurlijk!) maar je kan er ook op staan.
Ze zijn erg stevig en als je ietwat gevuld bent zoals ik, dan ga je niet zo
gauw op een krukje of klein trapje staan!
Plan is om er ook nog leuke kussentjes op de maken.
Morgen ga ik de tafel schilderen, je raad het al.....in de schaduw op mijn gemak!!
Weg met het grenen.....I love white!

Veel liefs allemaal en geniet lekker van dit geweldige lenteweertje!


Juliëtte



VOOR

NA




En toen het rekje ook nog maar even wit. Steekt beter af tegen het zwarte huis.

vrijdag 25 mei 2012

EERSTE VELDBLOEMEN

Op het moment dat ik dit blog schrijf, zit ik lekker buiten op het overdekte balkon
voor ons huisje.
De zon is mij nu iets te warm, maar klagen doe ik niet hoor!!
Verre van dat!
Lekker genieten buiten, met wat klusjes en natuurlijk wat handwerken.
Lekker een stukje over de gård (boerderij) gelopen en wat foto's gemaakt!
Van de eerste veldbloemen en andere bloeiende bollen en plantjes.

Lekker jullie gezellige blogs doorlezen en dan weer wat haken, denk ik!
Verder geniet ik elke keer weer van jullie lieve berichtjes!
Wat ben ik blij dat ik blog! Anders had ik jullie nooit ontmoet!

Rest mij nog jullie hele fijne dagen te wensen, met veel zon!
En ik hoop dat jullie net zo genieten als ik!

Veel liefs uit een zon overgoten Noorwegen!     Juliëtte





Mijn werkstekje uit de zon. Voorlopig nog even met de oude tuinset van mijn moeder!
Ik wil hier in de toekomst wel wat anders hebben.
En er moet een ander hek komen.



De eerste veldbloemen zijn de akkerviooltjes.  Het gras staat er vol mee! Zo mooi!


En dit is vrouwenmantel. Nog even dan staat het ook in de bloei!

De Petunia is nu meer bloem dan plant! Gaat de goede kant op!


Straks weer lekker rabarber!

En de rode bes zit al weer vol met trosjes.


De eerste tulp.  Je koopt roze tulpen en wat krijg je? Gele en rode!!
Gelukkig zijn ze de eerste en misstaan ze niet bij de andere bloemen!


Stukje border.

Ach ik vind alle bloemen gewoon mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten