STOF OVERAL

Ja, echt stof overal. Onze boerderij staat in de steigers.
Ons oude dak gaat eraf. De beplating van blik zag er echt niet meer uit en
regelmatig hadden we last van lekkage. Niet goed dus.
Ik heb in een van mijn eerste blogjes verteld over het turf dak wat onder de
metalen beplating lag. Dit deed al jaren zijn dienst niet meer en moest verwijderd worden.
Onderstaande foto's spreken voor zich.
Ook was de zoldervloer geïsoleerd met een laag hout zaagsel. Dit is nog een oude manier van isoleren. Ook dat moest eraf.
Nou beneden in het woonhuis regende het hout zaagsel en grond tussen de kieren van het plafon.
Maar nu gaan we opbouwen.
Natuurlijk doen wij deze klus niet zelf.
Jeetje, wat bewonder ik deze mannen die dit werk
op zich genomen hebben. Dit is echt wat je noemt een dirty job!
Ook Marcel kwam na de gedane klus zwart en stoffig het dak af.
Hier de eerste foto's.

Veel liefs, Juliëtte
De oude situatie .Het middelste gebouwtje is het woongedeelte.


De oude blik platen worden verwijderd.
Het oude turf dak zoals het onder de platen vandaan kwam.

Het oude turf dak is verwijderd.
En dan begint de opbouw.

12 opmerkingen:

  1. Wauw wat woon jij daar mooi zeg, maar wat een werk ook zo, n dak vervangen, succes met al hey stof de komende tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeeee, wat een klus zeg.....en dan nog in de sneeuw ook...pfffff

    Maar dat het mooi gaat worden is een ding wat zeker is ;-)

    Heel veel succes!!!

    Liefs,
    Ellen xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel,lieverd! Ik kan niet op je blog komen. Ik wil je graag weer volgen

      Verwijderen
  3. Oei ! dat ziet er inderdaad heftig uit,Juliëtte.
    Maar het gaat vast heel erg mooi worden.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn nu bezig met de bekleding. Wat een klus.
      Maar het knapt zeker op.

      Liefs, Juliëtte

      Verwijderen
  4. Heee lieve Juliëtte, gezellig dat je weer terug bent met
    bloggen, wat een toestand zeg dat je niet meer op je blog
    kon komen en alles opnieuw moest beginnen. gelukkig dat je
    alle posten weer terug hebt kunnen zetten.

    Zooooo wat een megaklus waar jullie mee bezig zijn, maar het
    resultaat gaat natuurlijk SUPER worden. Ja jullie wonen daar
    natuurlijk fantastisch mooi in de natuur, PUUR genieten.
    Heb me natuurlijk ook meteen weer bij je aangemeld.
    zal nog best een hele klus voor je worden om al je volgers weer
    op te sporen denk ik zo, succes daarmee.

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, lieverd, het was een hele klus om mijn blog weer te herstellen. Maar dat heb ik er graag voor over gehad. Begon het zo te missen en ik ben echt nieuwsgierig hoe het met iedereen gaat. Ik ben nu bezig om iedereen weer op te sporen. Fijn dat we weer contact hebben.

      Liefs, Juliëtte

      Verwijderen
  5. Dat ziet er veelbelovend uit zeg!....wat woon je mooi!!....liefs en succes met het stof ....💜X Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Juliëtte wat ben ik blij je weer te horen ...
    Ben je nieuwe blog onmiddellijk gaan volgen ...
    Heerlijk om te genieten van het mooie landschap ...
    Ik heb nu ook een Facebookpagina Atelier Valerie ...
    Tof dat je weer in blogland bent, tot de volgende ...
    Geniet van het weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve spontane reactie! Ik ben blij om ook weer als volger te hebben. Gezellig! Dit heb ik echt gemist. Ga ook even op je Facebook pagina kijken hoor! Veel liefs en een hele fijne zondag toegewenst!

      Liefs, Juliëtte

      Verwijderen