maandag 26 maart 2012

ANTIEKE SLEE EN SKI'S

 


Vandaag heb ik voor jullie wat foto's gemaakt van onze antieke slee en ski's.
Deze zaten bij de boerderij.
De ski's hangen aan onze Stabbur oftewel het voorraad huisje.
Hier werden vroeger de etenswaren in bewaard.
Nu heeft het huisje voor ons een andere toepassing gekregen.
Maar daar vertel ik later meer over.
Ook andere foto's van de Stabbur zal ik later nog eens plaatsen.
Nu beperk ik me alleen tot de bovengenoemde antieke artikelen.

Ik wens jullie allemaal een zonnige dag morgen!

Veel liefs, Juliëtte


Dit is de Stabbur met houtopslag. En ski's.
Dat ik deze foto nam lag er nog een behoorlijk pak sneeuw.
Aan de voorkant zie je een stukje van de slee.
Die was helemaal onder de sneeuw verdwenen.



Zie hier de oude ski's.
Ze moeten er een keer af om in de olie te zetten.


Wonderlijk, dat hier ooit mensen op gestaan hebben.



En hier de antieke slee.
Hier werd vroeger een paardje voor gezet.
Hij is niet meer in zo'n hele goede staat.
Maar vorig jaar heb ik hem helemaal in de zwarte olie gezet.
Dan rot het hout niet verder.
Van de zomer heel veel potten met  plantjes erop.



Nog even een close-up.

zondag 25 maart 2012

Stenen muur.

Was het gisteren koud? Dat zou je vandaag niet zeggen!
Heerlijk weer gewoon!
Lekker in de tuin wat gewerkt!
Een stuk van de tuin is een beetje abrupt afgegraven  en
dat is al een tijdje een doorn in het oog.
Dus hebben we besloten om een traditionele muur van natuursteen te bouwen .
Deze zal dan als een soort keermuur fungeren.
Best een hele klus! Marcel de grote stenen en ik de kleintjes.
Want grote stenen kan en mag ik niet meer tillen met mijn rug.
Dus we doen het rustig aan!


Ik wens jullie een fijne week! Liefs, Juliëtte


Zomaar een groot gat in het grasveld.
Met nat weer of zoals nu, de dooi ,zie je de grond wegspoelen.



En zo is een deel van de muur geworden.
We moeten nog wel een stuk, maar stukje bij beetje komen we er wel.


Een hoop stenen zitten vol met korstmossen.

FRIS

 



De dag begon vanmorgen bewolkt!  Ik vond het aardig koud, vergeleken bij gisteren!
Nou, daar valt toch niets aan te doen!
We zijn al blij met dit vroege lente weer!
Helaas verwachten ze met Pasen toch weer koude met mogelijk wat sneeuw!
Jakkes,  daar hebben we echt geen zin meer in!
Gelukkig hoef ik me nooit te vervelen en ben binnen lekker aan de gang gegaan.
Nog wat kleine 'muziek' paaseieren gemaakt.
En een gezellig hoekje gemaakt in de keuken.
Alleen nog een  plantje erbij.
Dan kan het paasfeest hier beginnen!

Ook vond ik nog een lege plastic spoel van kadolint.
Daar heb ik een 'oude' spoel van gemaakt. En daarom heen nog
een stukje antiek kant.

Ik wil iedereen weer erg bedanken voor al die lieve berichtjes!!
Een fijne zondag!


Liefs, Juliëtte


Wat doe je met zo'n plastic spoel?



Ik maak er een vintage spoel van.







Een hoekje in de keuken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten